Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Gisteren even langsgeweest op het Oud kerkhof hier in Oostende, en wat beelden gemaakt met de Canon 300D (omgevormd voor IR fotografie) + Canon 70-200 F4L lens, en ik kon volgende beelden vastleggen.
Kan je het toestel dan gewoon in de fotowinkel binnen doen om dit te laten ombouwen? Of hoe gaat dit in zijn werk?
Andy
Neen, niet in de fotowinkel, want de ingreep gebeurt in het hart van de camera, nl bij de CCD chip. (de sensor dus). Daar wordt de IR-blocker die er normaal voor zit, vervangen door een infrarood filter (zoals je die ook hebt om op de lens te schroeven).
Het is dus wel best dat je 100% zeker bent, want enkel dit bedrijf doet evt de omgekeerde operatie, uiteraard terug tegen betaling. Ik wist na 2 jaar IR fotografie dat ik dit zeker wilde hebben ..
Er zijn weinig bedrijven die dit aanbieden, maar Lifepixel met zijn heel informatieve website kon mij overtuigen, en in 3 weken tijd was de camera terug en kon ik beginnen.. voor kleurfotografie kocht ik dan de 400D.
Het grote voordeel ? Ik kan mijn lenzen 17-40L en 70-200L nu ook gebruiken in infrarood (zijn er heel geschikt voor, want geen hotspots of interne reflecties in het IR spectrum) .. en ik maak nu IR foto's bij eender welke sluitertijd of opening, dus geen statief nodig .. ik augustus deed ik zo een wandeling rond Damme waarbij ik 100% met die camera heb gewerkt .. alles in IR dus
Ik had het geluk je een tijd geleden kort te ontmoeten.
Ik zag toen al die fonkelingen in de ogen als je sprak over je IR-fotografie. Met deze reeks bewijs je terecht waarom. Superplaten, alle drie.
Ik had het geluk je een tijd geleden kort te ontmoeten.
Ik zag toen al die fonkelingen in de ogen als je sprak over je IR-fotografie. Met deze reeks bewijs je terecht waarom. Superplaten, alle drie.
Comment