Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ja, en blijkbaar zijn er ook duidelijk struiken en perrons !!!
Die strepen zijn de elektriciteitskabels die boven de rails hangen... zodat treinen elektriciteit krijgen, weetwel.
Ik fake die niet weg met photoshop.
Amai, hebbe we korte teentjes??
Het ging hem niet over de electriciteitsdraden he Einstein !
Als je je foto wat groter post he, dan maak je het iedereen wat makkelijker. Door het felle licht op de eerste foto zijn enkele elect. draden in wit veranderd en deze kunnen geinterpreteerd worden als 'strepen' op zo'n kleine foto......
....ikke wel, zou je die strepen niet beter effe wegklonen ?
En als je in je eerste post al zelf aangeeft dat ze wat klein zijn, dan kun je daar toch wat aan doen.
Amai, hebbe we korte teentjes??
Het ging hem niet over de electriciteitsdraden he Einstein !
Als je je foto wat groter post he, dan maak je het iedereen wat makkelijker. Door het felle licht op de eerste foto zijn enkele elect. draden in wit veranderd en deze kunnen geinterpreteerd worden als 'strepen' op zo'n kleine foto......
SORRY hoor, ik weet nu wel al genoeg.
mVg
Glenn
Neen, geen korte teentjes. Maar de foto ziet er nu eenmaal zo uit.
Even verduidelijken.
Kijk Einstein, het maakt niet uit of die foto klein of groot is, want als ik hem op mijn volledig scherm heb in 't groot, zijn die witte strepen er nog steeds... Dat komt omdat de lampen op de perrons die kabels verlicht hebben.
Ik post hier slechts foto's die ik even copy/paste van m'n website, in klein webformaat, zoals het hoort. Reden: het neemt allemaal onnodige webruimte en datatraffiek in.
Ik ga mijn foto's niet elke keer terug groter maken, of speciaal in een mooi kadertje plakken met alle tierlantijntjes eraan...
Idem hier: velen zeggen hier ook altijd dat een foto niet scherp is, wanneer iemand hem hier in klein formaat post. Maar het is niet omdat wanneer je een grote foto - die scherp is - gaat verkleinen, dat hij plots onscherp gaat worden, hij is gewoon kleiner...
Ohja, en jullie mogen gerust kritiek geven hoor, ik kan daar tegen. Ik werk namelijk op een klachtendienst waar ik toch al heelder dagen uitgescheten wordt voor iets dat een anders fout is.
Reden: het neemt allemaal onnodige webruimte en datatraffiek in.
tja als je wil dat de mensen op een deftige manier je foto's willen bekijken zet je ze best in optimale omstandigheden vind ik. Anders is uw eigen argument van toepassing. Bij eerste foto is de compo ok, maar die ene spot werkt afleidend en de belichting van de stationsnamen is erover.
Neen, geen korte teentjes. Maar de foto ziet er nu eenmaal zo uit.
Even verduidelijken.
Kijk Einstein, het maakt niet uit of die foto klein of groot is, want als ik hem op mijn volledig scherm heb in 't groot, zijn die witte strepen er nog steeds... Dat komt omdat de lampen op de perrons die kabels verlicht hebben.
Ik post hier slechts foto's die ik even copy/paste van m'n website, in klein webformaat, zoals het hoort. Reden: het neemt allemaal onnodige webruimte en datatraffiek in.
Ik ga mijn foto's niet elke keer terug groter maken, of speciaal in een mooi kadertje plakken met alle tierlantijntjes eraan...
Idem hier: velen zeggen hier ook altijd dat een foto niet scherp is, wanneer iemand hem hier in klein formaat post. Maar het is niet omdat wanneer je een grote foto - die scherp is - gaat verkleinen, dat hij plots onscherp gaat worden, hij is gewoon kleiner...
Ohja, en jullie mogen gerust kritiek geven hoor, ik kan daar tegen. Ik werk namelijk op een klachtendienst waar ik toch al heelder dagen uitgescheten wordt voor iets dat een anders fout is.
Dat die witte strepen er bij vergroten ook nog zijn, da vind ik toch goed gevonden, daar krijg je een golfapplausje voor !!!
En zoals hier nogmaals werd aangehaald, doet de size er echt wel toe, anders kunnen we allemaal thumbnails gaan posten om de traffic naar beneden te krijgen.
Als je als fotograaf wil groeien sta je best open voor de kritiek die je hier krijgt,want anders zit je binnen 15jaar nog te knoeien met thumbnails waarvan we dan maar moeten
aannemen dat ze scherp en OK zijn. . . .
Mij hoor je in ieder geval ook al nie meer, nog veel success gewenst !!!
Comment