Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wat ik me afvraag hoe je het hebt klaargepeeld om deze lamp zo onscherp op de plaat te zetten, zoiets ligt toch stil neem ik aan. Sorry hoor maar als dit je eerste "studio" poging is zou ik eerst nog maar wat blijven oefenen ofwel plaatsen in "test"of "fotodiscussie".
ps. dit is niet arrogant bedoeld of zo, maar laten we nu met z'n allen proberen het forumonderdeel "Showcase" dan ook alleen te gebruuiken voor showcasewaardige platen.
Het is mijn bedoeling écht niet om hier mede BD-ers te vertellen hoe het zou moeten, daarom weet ik er zelf te weinig van.
Maar we mogen toch wel een beetje kritisch (maar eerlijk) zijn op de geposte platen.
Hoeft niet Antony, maar als je wat wil leren en wat wil doen met de commentaren dan moet je blijven posten hoor.
Maar doe het dan in een ander onderdeel als Showcase.
Last edited by jan.brouwers; 2 december 2007, 17:13.
Hey Antony,
Ik zie wel degelijk scherpe zone's in jou foto.
De fout zal dus waarschijnlijk zitten bij het gebruik van een te grote opening door een gebrek aan licht. Hierdoor krijg je heel weinig scherptediepte, vooral in dichtbijopnames.
Zorg dus voor meer, en beter licht. Hou de opening in de gaten, en gebruik eventueel een langere sluitertijd in combinatie met statief.
Comment