Konica Minolta Dynax 5D + KM 17-35/F2.8-4 (D) + KM 28-75/F2.8 (D) + KM Program Flash 3600HS (D) + KM 18-70 AF DT + KM 28-80 AF + KM 75-300 AF + Lowepro Minitrekker AW + Hama Profil Mono + Vosonic VP2160
De grafitti is telkens mooi en scherp gefotografeerd/geregistreerd.
Ik mis echter wel een 'persoonlijke toevoeging/invalshoek' van de fotograaf.
Guy
Dank je.
Hoe zou je de 'persoonlijke toevoeging/invalshoek' in dit geval dan willen zien? Kun je daar een voorbeeld van geven?
Konica Minolta Dynax 5D + KM 17-35/F2.8-4 (D) + KM 28-75/F2.8 (D) + KM Program Flash 3600HS (D) + KM 18-70 AF DT + KM 28-80 AF + KM 75-300 AF + Lowepro Minitrekker AW + Hama Profil Mono + Vosonic VP2160
Hoe zou je de 'persoonlijke toevoeging/invalshoek' in dit geval dan willen zien? Kun je daar een voorbeeld van geven?
Door bv. te wachten op een 'toevallige voorbijganger', of door een passend/contrasterend element uit de omgeving in de foto op te nemen voeg je zelf iets toe aan het geheel. Het totaalbeeld is dan niet louter een registratie van wat een andere kunstenaar reeds heeft uitgebeeld.
Niettegenstaande dat, zijn de opnamen op zich uiteraard wel o.k.
Door bv. te wachten op een 'toevallige voorbijganger', of door een passend/contrasterend element uit de omgeving in de foto op te nemen voeg je zelf iets toe aan het geheel. Het totaalbeeld is dan niet louter een registratie van wat een andere kunstenaar reeds heeft uitgebeeld.
Niettegenstaande dat, zijn de opnamen op zich uiteraard wel o.k.
Guy
Okay, ik snap nu (denk ik) wat je bedoeld. Niet alleen detailopnames van graffiti maken (wat wel mijn bedoeling was overigens, het vastleggen van een kunstvorm) maar meer omgevingskenmerken opnemen of iets wat de sfeer van een omgeving met graffiti uitstraalt weergeven. Ik weet niet of ik als voorbeeld nog een foto mag opnemen, maar meer iets in de trant van onderstaand voorbeeld? (alhoewel je op dat voorbeeld de graffiti niet als hoofdthema zou kunnen zien maar meer een vrouw en een meisje alleen in een donkere tunnel, waardoor de foto misschien meer een vorm van 'onbehaaglijk gevoel' uitstraalt dan dat er een associatie met graffiti als kunstvorm wordt gelegd). Maar nogmaals, mijn invalshoek meer zoals je omschrijft, het puur registreren van andermans kunst. In ieder geval bedankt voor de opmerking, het geeft voor een eventuele volgende fotosessie wel stof tot nadenken voor mij.
Konica Minolta Dynax 5D + KM 17-35/F2.8-4 (D) + KM 28-75/F2.8 (D) + KM Program Flash 3600HS (D) + KM 18-70 AF DT + KM 28-80 AF + KM 75-300 AF + Lowepro Minitrekker AW + Hama Profil Mono + Vosonic VP2160
Okay, ik snap nu (denk ik) wat je bedoeld. Niet alleen detailopnames van graffiti maken maar meer omgevingskenmerken opnemen of iets wat de sfeer van een omgeving met graffiti uitstraalt weergeven. In ieder geval bedankt voor de opmerking, het geeft voor een eventuele volgende fotosessie wel stof tot nadenken voor mij.
In ieder geval proficiat met je plaatsje in de HOF.
De graffiti is in ieder geval goed weergegeven, je bijgevoegde foto van mensen in de omgeving is eigenlijk een snapshotje en niet echt wat men bedoeld met iets extra toevoegen. Probeer volgende keer toch iets creatiever uit de hoek te komen.
In ieder geval proficiat met je plaatsje in de HOF.
De graffiti is in ieder geval goed weergegeven, je bijgevoegde foto van mensen in de omgeving is eigenlijk een snapshotje en niet echt wat men bedoeld met iets extra toevoegen. Probeer volgende keer toch iets creatiever uit de hoek te komen.
Dank je!
Inmiddels heb ik op het internet al diverse graffiti-foto's gezien waar meer omgeving en creativiteit in zit dan alleen maar het registreren van het kunstwerk op zich, wat er in deze thread bedoeld werd is me nu helemaal duidelijk
Konica Minolta Dynax 5D + KM 17-35/F2.8-4 (D) + KM 28-75/F2.8 (D) + KM Program Flash 3600HS (D) + KM 18-70 AF DT + KM 28-80 AF + KM 75-300 AF + Lowepro Minitrekker AW + Hama Profil Mono + Vosonic VP2160
Comment