Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handsfull of Gold

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handsfull of Gold



    Canon Eos 300 D-EF28-135/Speedlite EX 550/belichting 1/60 - Iso 100 - Lensopening f/4,0

  • #2
    Re: Handsfull of Gold

    jammer van de lichte vlekjes op de vrucht, heb je hem ook zonder, bedoel alleen de handen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Handsfull of Gold

      Sorry hoor, maar dit is niet echt een plaatje waar ik warm voor loop.
      Reflectie's van de flits en dan ook de vieze handen, bij goud verwacht ik toch op zijn minst schone handen.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: Handsfull of Gold

        Bedankt voor je reactie, is niet te vermijden die 2 lichtpuntjes van de flits, is toch indirect geflitst!
        Vind het niet storend!
        bujin

        Comment


        • #5
          Re: Handsfull of Gold

          ik vind die twee lichtpuntjes niet echt storend, het benadrukt de gladheid van de vrucht.
          Het contrast tussen de mooie gladde goudgele paprika en de ruwe vuile handen vind ik zelfs een meerwaarde en geeft verhaal aan de foto.

          Een foto van die handen alleen zoals bouk het voorsteld zou ook een sterke foto kunnen opleveren.

          IMHO en FWIW
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Handsfull of Gold

            ik vind hem eigenlijk niet slecht . Volgens mij geven de vuile handen inderdaad de meerwaarde ( hij plukt de vruchten van zijn harde werken)
            Het is inderdaad niet gemakkelijk om blinkende vruchten juist te belichten , ik ben ook al een paar dagen aan't proberen ivm een opdracht voor school
            Misschien iets heel persoonlijk ik zou het geel uit de kader weglaten trekt nammelijk erg veel aandacht
            Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

            Comment


            • #7
              Re: Handsfull of Gold

              Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
              Bedankt voor je reactie, is niet te vermijden die 2 lichtpuntjes van de flits, is toch indirect geflitst!
              Vind het niet storend!
              bujin
              Direct of indirect, licht blijft licht, dus reflectie blijf je zien. Ik zou daarom in dit geval zeker niet geflitst hebben maar gebruik gemaakt hebben van natuurlijk zacht licht, dan was deze opname voor veel "natuurlijker" overgekomen.

              Comment


              • #8
                Re: Handsfull of Gold

                Bedankt voor de commentaren en Jan Brouwers heb je gelezen wat de meeste collega's zeggen van vuile handen, die snappen de bedoeling van de foto, nl. een prachtige vruch te voorschijngebracht door een vrouwe met werkhanden!
                Duidelijk meneer Brouwers, even koppie gebruiken!
                Bujin

                Comment


                • #9
                  Re: Handsfull of Gold

                  Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
                  Bedankt voor de commentaren en Jan Brouwers heb je gelezen wat de meeste collega's zeggen van vuile handen, die snappen de bedoeling van de foto, nl. een prachtige vruch te voorschijngebracht door een vrouwe met werkhanden!
                  Duidelijk meneer Brouwers, even koppie gebruiken!
                  Bujin
                  Als je niet wil dat mensen er hun eigen visie op geven kan je misschien de volgende keer gedetailleerd erbij schrijven wat de bedoeling is?
                  Jan geeft zijn mening over hoe hij het mooier gevonden zou hebben en heeft dan inderdaad zijn koppie gebruikt.
                  De lichte vlekken op de paprika trekken te zeer de aandacht, misschien eens proberen weg te werken ofzo?
                  StijnDeGrauwe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handsfull of Gold

                    Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
                    Bedankt voor de commentaren en Jan Brouwers heb je gelezen wat de meeste collega's zeggen van vuile handen, die snappen de bedoeling van de foto, nl. een prachtige vruch te voorschijngebracht door een vrouwe met werkhanden!
                    Duidelijk meneer Brouwers, even koppie gebruiken!
                    Bujin
                    als je zo blijft commentaar geven zul wellicht niet meer veel reactie krijgen .
                    zelf ook een beetje kopje gebruiken aub
                    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handsfull of Gold

                      Dat jullie elkaar als senior member helpen is logisch, maar nuiet eerlijk!
                      Ik heb ook nog een mening! En dan om meteen te dreigen met geen commentaar geven is zeer kinderachtig en past niet bij een senior-member!
                      Bujin

                      Comment


                      • #12
                        Re: Handsfull of Gold

                        Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
                        Duidelijk meneer Brouwers, even koppie gebruiken!
                        Bujin
                        ....dat heb ik nu gedaan en ik wens je veel plezier en succes met deze mooie hobby.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Handsfull of Gold

                          [QUOTE=eric schroeyen;1605115]als je zo blijft commentaar geven zul wellicht niet meer veel reactie krijgen .

                          Bujin, graag wil ik toch even iets kwijt. Heb je vorige foto gezien(je model) en nu deze. Van de eerste was ik het met iedereen eens dat er heel duidelijk iets op het gezicht te zien was van vlekken. De foto van die dame met gele paprika is op zich een mooi plaatje. Maar ben het nu ook weer eens dat die kleine flits plekjes er niet bij horen. Een schoonheidsfoutje die toch gemakkelijk weg te werken is met Photoshop.
                          Ik wil je bijdeze duidelijk vermelden "wees blij dat de mensen op uw foto's reageren". Ik ben namelijk nog maar pas lid van dit forum en had een foto geplaatst met de bedoeling dat de mensen mij raad zouden geven ivm de goede of slechte punten in mijn foto. Maar helaas kwam maar weinig reaktie.
                          Jij krijgt veel reaktie en je maakt er precies een drama van. Als je zo verder gaat zal het niet lang meer duren of ze zullen u laten vallen. Er zijn hier mensen die echt wel weten hoe fotografie in elkaar zit en prachtige beelden laten zien. Ook zij krijgen wel eens een meningsverschil. Maar zij aanvaarden wat anderen erover denken en halen het goede uit het slechte.
                          Don't worry be happy
                          Groetjes Frulleke

                          Foto's onthouden wat mensen vergeten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Handsfull of Gold

                            Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
                            Bedankt voor de commentaren en Jan Brouwers heb je gelezen wat de meeste collega's zeggen van vuile handen, die snappen de bedoeling van de foto, nl. een prachtige vruch te voorschijngebracht door een vrouwe met werkhanden!
                            Duidelijk meneer Brouwers, even koppie gebruiken!
                            Bujin
                            Geachte Bujin,

                            Dit is weerom een zeer arrogante wijze waarop U reageert.
                            Een gelijkaardige reactie hebt U ook reeds tegen mij gericht.
                            Ik denk dat U van dit forum niets vormend kan opsteken gezien U blijk geeft van een stugge houding, waarbij U zichzelf als een volmaakte self-made expert fotograaf wil voordoen.
                            In die context , denk ik dat het voor alle partijen wenselijk is geen nader contact op te bouwen.

                            Duidelijk meneer Bujin, even koppie gebruiken!

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Handsfull of Gold

                              Mag ik vragen aan TS en aan iedereen om zich niet te laten verleiden tot persoonlijke aanvallen en on-topic te blijven (= de foto, niet de TS)


                              Preventie is beter dan repressie
                              Last edited by zunoel; 21 oktober 2007, 09:02.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X