Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
1 en 2 nogal druk.
Bij 3 mis ik wat scherpte op de fiets en wat ruimte eromheen, zit nogal gevangen in de foto.
Fiets staat ook heel centraal.
Heb je op de originele foto niet meer ruimte vooraan aan de fiets, bvb die goot laten uitlopen tot in de hoek van je foto,en dan krijg je een vierkante uitsnede, dit zou al veel sterker zijn.
Maar ja, ik heb gemakkelijk praten hee, ik probeer u alleen maar iets bij te brengen hee.
De scherpte zit m.i. op het achterspatbord en dus op alles wat
op dezelfde afstand zit.
Ik vind dat leuk.
In dit geval vind ik de centrale positie van de fiets ook leuk.
ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
Ook: DIGITAAL: Canon 20D
1 en 2 nogal druk.
Bij 3 mis ik wat scherpte op de fiets en wat ruimte eromheen, zit nogal gevangen in de foto.
Fiets staat ook heel centraal.
Heb je op de originele foto niet meer ruimte vooraan aan de fiets, bvb die goot laten uitlopen tot in de hoek van je foto,en dan krijg je een vierkante uitsnede, dit zou al veel sterker zijn.
Maar ja, ik heb gemakkelijk praten hee, ik probeer u alleen maar iets bij te brengen hee.
Ik heb daar helemaal geen problemen mee hoor. Het is toch de bedoeling van dit forum om iedereen zijn mening te horen. Maar de foto is niet gecropt en inderdaad de scherpte ligt achter op de fiets. Dit heb ik achteraf pas gemerkt, maar eerlijk gezegd stoort het mij niet. Bedankt alvast voor de tips en de positieve reactie's.
mvg, waulus
Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm
N° 1: Prachtfoto, mede door het gebruik (versterking) van de kleuren, lijkt wel een T-mapping.
Zou wel linksonder en rechts enkele elementen die aan de kant verdwijnen wegwerken. Het maakt je beeld alleen maar sterker.
Comment