Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Watermeloen met hesp...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Watermeloen met hesp...

Afgelopen week-end eens iets nieuws geprobeerd:

Kan het smaken?

Hopelijk is dit het juiste forum-onderdeel?!
    1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Re: Watermeloen met hesp...

Beste Apa,
    enkele tips, als opbouwende kritiek bedoeld:
    - kleurbalans is volgens mij niet correct, waardoor 'friste' in het beeld ontbreekt
    - de vork ligt er een beetje verloren bij (ofwel beter in beeld brengen + andere hoek — bv vanaf linkerhoek, ofwel weglaten)
    - een lage, zachte lichtinval langs één zijkant is mooier dan het licht van bovenaf (geeft meer sfeer en diepte aan de compositie).
    Scherpte lijkt mij wel o.k. maar mag voor mij toch nog iets meer naar voor liggen.
    Ik hoop dat de parmaham en de meloen alvast gesmaakt heeft :-)

Guy
    www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

voor mij ziet het er lekker genoeg uit.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

... t'is geen watermeloen
        FUJI XT2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sergoor Bekijk bericht
          ... t'is geen watermeloen
          Ik heb er nadien ook aan gedacht : ben eigenlijk helemaal geen fruitliefhebber, maar mooi vond ik het wel.
          Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
          - kleurbalans is volgens mij niet correct, waardoor 'friste' in het beeld ontbreekt
          De witbalans is inderdaad niet juist, maar ik vond de warme tinten van de halogeen verlichting wel wat hebben hier...
          - een lage, zachte lichtinval langs één zijkant is mooier dan het licht van bovenaf (geeft meer sfeer en diepte aan de compositie).
          Aan de omgeving en het gerecht zelf heb ik niet geraakt, heb alleen mezelf willen verzetten voor het nemen van deze foto. De verlichting was dan ook de aanwezige halogeenverlichting.
          - de vork ligt er een beetje verloren bij (ofwel beter in beeld brengen + andere hoek — bv vanaf linkerhoek, ofwel weglaten)
          De vork vond ik wel wat hebben, maar achteraf gezien zou ik die wellicht meer in beeld hebben gebracht (vanuit de linker-onderhoek ofzo; maar toen was het gerecht op ).
          Veel breder cadreren kon ik moeilijk toen door de drukke omgeving, de beperkte ruimte en het gebruik van een objectief met vaste brandpunt (50mm f/1,4)... Het was dus moeilijk geweest om de vork er volledig op te krijgen.

Persoonlijk vond ik de kleur van de meloen en de hesp wel mooi contrasteren met het zwart van het graniet eronder.

Bedankt in ieder geval voor de reacties
          (niets is erger dan geen reactie krijgen namelijk)
          1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Working...
          X