Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"What a day for a day dream" en meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "What a day for a day dream" en meer

hoi,
    hier een reeks van 3 moderne muurschilderingen oftewel graffitti die ik onlangs ondekte in een verlaten fabriekspand en een herbezoek gewapend met D40 de moeite vond.

graag jullie of

devid

mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Re: "What a day for a day dream" en meer

Indien je er een eigen toets aan had toegevoegd zou ik dit wel apprecieren. vb een modelletje tegen de muur, iemand die door het raam komt piepen, een hondje dat tegen de muur piest, etc.
    Nu, heb je de kunstwerken van iemand anders mooi vastgelegd, zonder meer.
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Indien je er een eigen toets aan had toegevoegd zou ik dit wel apprecieren.
      dan zou het accent niet meer liggen op het kunstwerk, het onderwerp is immers stilleven of abstract. Enkel het kunstwerk laten uitkomen laat je wegdromen naar de gedachten van de maker om zoiets te creeëren die zo weggestopt zit voor anderen.......
      toch zeker bedankt voor je mening , het zou een saaie boel zijn mochten we allen dezelfde mening erop nahouden

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        dan zou het accent niet meer liggen op het kunstwerk, het onderwerp is immers stilleven of abstract. Enkel het kunstwerk laten uitkomen laat je wegdromen naar de gedachten van de maker om zoiets te creeëren die zo weggestopt zit voor anderen.......
        toch zeker bedankt voor je mening , het zou een saaie boel zijn mochten we allen dezelfde mening erop nahouden
        Wat is jouw inbreng?
        Buiten dat je dit werk (van een ander) behoorlijk geregistreerd hebt en daardoor mogelijk geschikt is om dienst te doen in een brochure van de maker zijn/haar werk.
        mvg,
        Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          hoi,
          hier een reeks van 3 moderne muurschilderingen oftewel graffitti die ik onlangs ondekte in een verlaten fabriekspand en een herbezoek gewapend met D40 de moeite vond.
          en de eerste keer was je gewapend met een spuitbus?

je hebt voor mij een zeldzaam bewijs geleverd dat graffiti toch mooi kan zijn Maar ik moet Ludo V. wel bijtreden, 't is ni echt speciaal voor de rest.
          Canon 5D Mark II + Canon EF 50mm 1.8 + Canon 17-40L + Canon EF 70-200/4.0 L USM + Sigma 50-500
          http://www.rail4life.com

Comment

tekst in 2 is trouwens niet bende mongden maar bende mongolen... verder vind ik ook de foto's eerder pure registratie... wel goeie registratie, zonder twijfel...

Comment

Ik vind dit zeer mooie foto's en ben blij dat de fotograaf er niet zijn eigen 'touch' aan gegeven heeft. De bedoeling was hier verborgen schoonheid te onthullen en dat is gelukt. De foto's zijn voor mij absoluut geslaagd.

Wat mij wel stoort zijn de titels en auteurs die fout zijn.
              Mong -> Mr. Mong
              BendeMongden -> Bende Mongolen (Ik zou als titel nemen: "Fuck me")
              Fear & Loading -> Fear & Loathing (weet niet of dit juist is, maar er staat zeker 'th' ipv 'd')

Comment

een duidelijke registratie.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor mij is dit goed opgemerkt en prima gepresenteerd!

mvg,

Roland

Comment

Ik vind dit zeer goed gebracht.
                    Ik heb al veel graffiti gezien en kan je verzekeren dat wanneer je ervoor staat dat het dilwijls niet zo goed overkomt dan op deze foto's.

Door compositie en cadrage ga je het werk dat je fotografeert beter benadrukken.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik ken niet veel van fotografie, maar die eerste foto blijft voor mij geniaal. Ik blijf wegdromen bij de uitdrukking van het meisje haar gezicht. De tekst erbij maakt het enkel af.

En over het gebrek aan inbreng. Zoals Zunoel al zei, zou de graffiti er in het echt waarschijnlijk niet zo goed uitzien als op deze foto's. En vele hebben het gevoel dat Devid zich er gemakkelijk van heeft afgemaakt. Wel, uit deze twee vaststellingen concludeer ik dat Divid geslaagd is. Het hoofddoel van een foto is nog steeds hetgeen hij/zij fotografeert zijn schoonheid zo goed mogelijk tot uiting laten komen en is niet willen laten zien dat je een goede fotograaf bent.

Groet
                      3zzy

Comment

Ik ken ook nog niet zoveel van fotografie.
                        Maar ik vind deze prentjes mooi om naar te kijken, en een dikke proficiat aan degene die de graffiti heeft gemaakt en ook een dikke proficiat aan degene die het op foto heeft vast gelegd.
                        Er wordt hier laagdunkend gedaan over het vastleggen van deze plaatjes en er wordt geopperd dat het enkel een registratie is.
                        Is fotografie in het algemeen geen registratie, of je nu modellen fotografie doet, of je legt een landschap of een dier in de natuur vast, deze heb je toch ook niet zelf gemaakt ?
                        Of je moet als model je eigen dochter of zoon fotograferen .
                        In mijn ogen is dat dan toch ook het vastleggen van iets wat je ziet en mijn inziens ook maar een gewone registratie van wat je hebt waargenomen.
                        Wat maakt zulke foto's dan beter dan deze, of zie ik dit verkeerd ?
                        Ik zou het persoonlijk erger vinden zoals hierboven ergens werd voorgesteld, om iets aan de tekening toe te voegen, met het mom van eigen inbreng.
                        Dit zou volgens mij afbreuk doen aan de maker van de originele muur tekening.
                        Groetjes
                        Valere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                          Wat is jouw inbreng?
                          rare opmerking vind ik

wat dan met al die landschapsfoto's, fotookes van fauna en flora, ...

dat is toch ook maar 'vastleggen' wat je ziet
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Bedankt allen voor de reeds vele reacties en PB's op dit onderwerp. Het is boeiend te zien hoe we verschillende meningen erop na houden hoe we een onderwerp op de sensor vastleggen.
                            Gezien meerdere leden van het forum de opnames vroegen op toegestuurd te krijgen , heb ik de titels verbeterd en ze hier nogmaals geupload.

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Working...
                            X