Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunst in het Begijnhof

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kunst in het Begijnhof

Onlangs bezocht ik het Groot Begijnhof van St.-Amandsberg bij Gent. Tussen de kleine huisjes en de kerk, op een immense weide, stond dit kunstwerk. Het is volledig gemaakt in glas, bevestigd op een ruwe balk. Onder het 'ding' stonden ijzeren staafjes in de grond geplant.

Ik weet niet wat het voorstelt of voorstellen moet, uitleg kreeg ik niet en was niet beschikbaar. Er stonden nog wel meer vreemde maar op de een of ander manier toch wel mooie 'kunstwerken' ten toon gesteld. De kunstenaar of kunstenares zal er in elk geval zijn/haar werk aan gehad hebben.

ciao, gauloise

Re: Kunst in het Begijnhof

Misschien iets te donken,
    maar voor de rest kan deze foto mij wel bekoren.

grtjes
    www.wildlifepixs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plette Bekijk bericht
      Misschien iets te donken,
      maar voor de rest kan deze foto mij wel bekoren.

grtjes
      Het was ook een erg bewolkte dag die dag.

ciao, gauloise

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
        Ik weet niet wat het voorstelt of voorstellen moet, uitleg kreeg ik niet en was niet beschikbaar. Er stonden nog wel meer vreemde maar op de een of ander manier toch wel mooie 'kunstwerken' ten toon gesteld. De kunstenaar of kunstenares zal er in elk geval zijn/haar werk aan gehad hebben.
        ciao, gauloise
        Wanneer je in het weekend bent geweest, dan had je er een tentoonstellingscatalogus in de kerk kunnen aanschaffen! Dit is een werk van Ed van Dijk, een Nederlands glaskunstenaar die doorgaans werken maakt die gebaseerd zijn op wervels.

... ik heb er zelf ook werk staan, vandaar! - Meer info -> Diafaan III

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
          ... ik heb er zelf ook werk staan, vandaar! - Meer info -> Diafaan III
          Jaaa, 'k geloof niet dat het weekend was maar dan nog: ben nogal lui en gierig om een catalogus te gaan halen.

Welk werk dat er stond was dan wel van jou Carola? Heb namelijk nog andere dingen gefotografeerd.

ciao, gauloise

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
            Jaaa, 'k geloof niet dat het weekend was maar dan nog: ben nogal lui en gierig om een catalogus te gaan halen.

Welk werk dat er stond was dan wel van jou Carola? Heb namelijk nog andere dingen gefotografeerd.

ciao, gauloise
            In de kerk, o.a. deze dingen zijn van mij.

Comment

Ja, die heb ik inderdaad ook gezien. Vond ze heel mooi. In de kerk was ik vrij beperkt vermits ik geen statief bij had. Heb een paar pogingen ondernomen maar die waren niet al te scherp.

Er stonden inderdaad verbazingwekkend mooie dingen en ik vond het jammer dat ik niet 'al mijn gerief' mee had genomen. Was ook totaal een verrassing die Diafaan want ik had het plan om gewoon in het begijnhof wat foto's te nemen.

ciao, gauloise

Comment

Dat was een verrassing om mijn eigen werk hier terug te zien!
                Ja een beetje donkere foto, maar dat half transparante glas is ook wel erg lastig vast te leggen.
                Afgelopen donderdag(28e juni) deed vriend en fotograaf Alex Vreeman een poging, De eerste resultaten die ik zag zijn echt prachtige beelden met mooie donkere luchten op de achtergrond.
                Het stuk heet trouwens "Stairway to Heaven"

Comment

Het was inderdaad niet simpel: 1. vrij donker en bewolkt weer, 2. ik kon niet dichterbij komen en 3. ik heb de achtergrond donker gemaakt met pencil in PS omdat ik het kunstwerk wou doen uitkomen.

Ik heb nog meerdere foto's genomen vanuit een andere hoek maar het vrijwl transparante glaswerk laat zich zeer moeilijk vastleggen, tenzij je dichterbij kunt en met een heldere hemel zoals je zelf al aangeeft.

ciao, gauloise

Comment

Working...
                  X