Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Tilt Shift
werkt met het gebruik van Blur setting
Foto's op locatie worden dan zo omgevormd tot een illusie
deze geeft je een schaal model / maquette gevoel
Tilt Shift
werkt met het gebruik van Blur setting
Foto's op locatie worden dan zo omgevormd tot een illusie
deze geeft je een schaal model / maquette gevoel
Voordat ik je tekst las, wou ik al vragen: Is dat een minnistadje dat je getrokken had? Niet dus.
Ik snap alleen het dof verloop niet echt.
VB: 1e foto, de boom links naast de bus en de boom achter de bus die kloppen naar mijns inziens niet met het dof verloop op de auto's ( dof op auto is van voor naar achter. en dof op bomen en omgeving is van boven naar beneden ) de voorset boom zou naar mijn idee bovenin ook scherpte moeten hebben als je naar de bus kijkt.
Zou je mij dit kunnen uitleggen misschien?
Ik zou t zelf niet kunnen met een lens hoor op deze manier maar het lijkt mij meer een photoshop bewerking zoals ik het zie maar ik heb hier dan ook totaal geen ervaring in dus vandaar mijn vraag, ik wil ook leren
Ik snap alleen het dof verloop niet echt.
VB: 1e foto, de boom links naast de bus en de boom achter de bus die kloppen naar mijns inziens niet met het dof verloop op de auto's ( dof op auto is van voor naar achter. en dof op bomen en omgeving is van boven naar beneden ) de voorset boom zou naar mijn idee bovenin ook scherpte moeten hebben als je naar de bus kijkt.
Zou je mij dit kunnen uitleggen misschien?
Ik zou t zelf niet kunnen met een lens hoor op deze manier maar het lijkt mij meer een photoshop bewerking zoals ik het zie maar ik heb hier dan ook totaal geen ervaring in dus vandaar mijn vraag, ik wil ook leren
Greetz rich
hallo dr.
wel eerst en vooral wik ik zeggen dat ik hier ook nieuw in ben , ik had een paar slechte andere en dit zijn de laatste waarmee ik gewerkt heb.
Met de camera neem ik gewoon de foto, das simpel dus
de rest gebeurt met photoshop. (je hebt wel camera's met speciale tilt shift lenzen maar deze gebruik ik nu wel niet)
en dan als je (jullie) het beter uitgelegd wilt krijgen, zie hier de tutorial :
uhm met die blur, ik heb de tutorial gevolgd en die maakt gebruik van 1 lijn gradient die over de hele foto wordt gelseept, en dit was mijn beste resultaat.
Heb echt 20-30 keer hetzelfde proces gedaan om er tevree van te zijn ^^
Comment