Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb telkens 5 opnames met verschillende belichting gemaakt, van -2 tot +2. Deze dan samenvoegen naar HDR met tonemapping in Photomatix. De resulterende TIFF importeer ik dan in Lightroom, waarin ik de omzetting naar zwart/wit doe. Vervolgens Shadows/highlights/darks/lights naar believen, met een vleugje vignetering erover. De kleurkanalen in grayscale gebruik ik hiervoor quasi of helemaal niet want HDR zorgt voor het nodige detail in de heldere en donkere partijen.
Ik heb zelf avondschool gevolg op elishout, en de sfeer die daar rond die gebouwen hangt vat je mooi samen in je foto's. Die eerste foto, is dat één van die lokalen net voor het secretariaat?
Over sfeervolle beelden gesproken
Het enigste wat ik spijtig vind, is dat je in de laatste foto geen duidelijk eindpunt hebt.
Maar aan de andere kant kant het ontbreken van een ontbrekend eindpunt net dat tikkeltje meer mysterie aan de foto geven.
Comment