Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn 1e produkt fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn 1e produkt fotografie

Goedemorgen, voor een studieopdracht moest ik produkten fotograferen. Ik heb een mini studio in elkaar gezet. Wat vinden jullie van het resultaat? En wat kan beter? Het beeldje heb ik express met hoge iso gemaakt om de ruis eens uit te testen.

EXIF:
    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D50)
    Lens Focal Length: 46,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/60 sec
    F-Number: F10,0
    ISO: 1600
    Compensation: EV 0/6

EXIF:
    Lens Focal Length: 55,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/15 sec
    F-Number: F22,0
    ISO: 1600

EXIF:
    Lens Focal Length: 46,00 mm (18-55 mm F3,5-F5,6)
    Shutter Speed: 1/60 sec
    F-Number: F5,3
    ISO: 200
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Re: Mijn 1e produkt fotografie

Keuze voor showcase?

Ik weet de achtergrond van je opdracht niet, maar voor productfotografie verwacht ik dat de kleuren in orde zijn. Je kleurbalans is er, volgens mij, ferm naast, maar dat kan een bewuste keuze zijn.

Ik zou in elk geval ook eens proberen met een statief en een lage ISO.

Je appel vind ik aan de voorkant ook wat donker en ik zou toch ook eens proberen met een exemplaar zonder gele/grijze vlek vooraan.

Comment

foto 1:
      Waarom iso 1600? dat is nog niet mooi bij zo'n appel? Ik heb hierbij ook het idee dat te witbalans iets te veel rood geeft.

*oplossing is meer licht creeën en de witbalans aanpassen

foto 2:
      Hierbij is iso1600 opzich niet lelijk als je het beeld ouder wil laten lijken.
      Ik weet alleen niet of F22 een juiste keuze is, maar dat is misschien een smaak verschil. (zelf had ik liever een mooie witte uitvoering gezien met iso200.)

foto 3:
      Die had hier gemaakt kunnen zijn, want ma heeft ook van die olifanten in de woonkamer staan.

Hierbij zijn de waardes weer een beetje 'normaal' alleen klopt de witbalans hier ook niet helemaal.

Ik hoop dat je wat een replay hebt, ik plaats het niet om je werk af te kraken maar om eventueel hier wat mee te doen en je werk te verbeteren, succes!

Comment

Niet gemakkelijk dit soort fotografie.

1 zie ik meer als food dan product. En food is IMHO nog veel moeilijker.
        bij food moet je bij het zien van de foto echt goesting krijgen om het getoonde onmiddelijk te verorberen Maw, deze appel zou moeten uitnodigen om in te bijten. Aangezien ik de kleuren nogal flets vind, weinig contrast zie en de appel er voor één of andere reden niet vers uitziet, is dit niet het geval.

2 ligt me door de zachte tinten en overgang met toch veel detail meer

3 is me wat gewoontjes.

grtz

Comment

Hartstikke bedankt voor de reacties! Zeer nuttig. Het voelt helemaal niet afkrakerig aan want ik had ook zo mijn twijfels.

Appel was inderdaad moeilijk om goed te krijgen; daar moet ik nog aan werken want vind het een leuke uitdaging! Met jullie tips moet ik stapjes verder komen. Die ISO kon inderdaad omlaag want ik had licht genoeg.

Beeld: expres hoge ISO inderdaad vanwege ruis testen en om het wat ouder te laten lijken.

Olifant: tsja dat is inderdaad een wat gewoontjes beeld; vond het wel leuk om met scherptediepte te spelen. Bij de fotografie club waren de meeste daar wel het meeste enthousiast over. Zo zie je maar

Witbalans daar dacht ik dat ik het nog niet zo verkeerd had gedaan maar daar zal ik meer naar gaan kijken om het natuurlijker en juister te krijgen. Ik merk wel dat ik maar een verschil blijf houden tussen Nikon photo editor en Photoshop. Als ik de RAW plugin van Nikon gebruik gaat het goed, CameraRaw niet. Maar dit is iets voor een ander topic
          Groetjes, Damiaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
            Hartstikke bedankt voor de reacties! Zeer nuttig. Het voelt helemaal niet afkrakerig aan want ik had ook zo mijn twijfels.
            ...

Witbalans daar dacht ik dat ik het nog niet zo verkeerd had gedaan maar daar zal ik meer naar gaan kijken om het natuurlijker en juister te krijgen. Ik merk wel dat ik maar een verschil blijf houden tussen Nikon photo editor en Photoshop. Als ik de RAW plugin van Nikon gebruik gaat het goed, CameraRaw niet. Maar dit is iets voor een ander topic
            Over de witbalans : Kijk eens naar de RGB waarden van je achtergrond (of het beeldje), ik zie veel meer rood dan groen en zeker blauw. Als de achtergrond kleurneutraal was/is zouden deze -vrijwel - gelijk moeten zijn. Maar als de achtergrond inderdaad neutraal is, kan je dat in de meeste software heel snel aanpassen met de pipet.

Comment

Thanks alainD voor de tip, ga k meteen bekijken.
              Groetjes, Damiaan.

Comment

Working...
              X