Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

easter scenes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• easter scenes

we zijn weer een stapje verder gegaan in onze ontdekkingstocht (van witte achtergrond -> kleurtjes). Stapje was precies nogal groot, want ik ben er niet 100% content van. Maar daarvoor is leren goed

Lucht, wolkjes en zon zijn fake (zat wel een blauwe achtergrond achter voor de overgang tussen 'gras' en 'lucht' te camoufleren)

wees eens kritisch

--

--

de paashaas betrapt ?

--

kleurtjes doen me wat raar aan

--
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Re: easter scenes

Ik vind de chocolade overal, maar in het bijzonder bij foto 1, wat te flets, te weinig densiteit.
    De beestjes zelf vind ik dan wel goed scherp en gedetailleerd
    Leuk concept
    Bij foto 1 geeft de overstraling (lensflare filter) een wat mindere indruk.

Comment

Leuk idee
      Zoals Picasso vind ik de kleuren nogal flets - te weinig gesatureerd - waarschijnlijk te helder. En in tegenstelling tot hem vind ik ook de beestjes te helder...
      Een tweede probleempje is de einder (of m.a.w. de grens tussen het gras en de hemel). Er wringt daar iets, maar ik kan er niet precies mijn vinger op leggen. Heeft het iets te maken met de scherpte van de einder en de onscherpte van de wolkjes ??? Ik ben niet zeker...
      In elk geval - in het kader van bovenstaande opmerkingen vind ik de derde de beste
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Leuk idee
        En in tegenstelling tot hem vind ik ook de beestjes te helder...
        Greetz, Kariboe
        hangt ervan af hoe je voor je scherm zit, zak eens wat naar beneden in je stoel... de beestjes worden dan ook donkerder, gesatureerder Ok, met 1.85 m is dat iets moeilijker, maar toch

Comment

Ik denk dat het beter zou overkomen als het gras achteraan waziger werd. Nu lijkt het bijna alsof daar het einde van de aarde is.
          Denk dat het ook makkelijker is die overgang te verdoezelen.

Comment

Met het gradient tool in ps de lucht een overgang laten maken tussen 2 natuurlijke blauwtinten, dat oogt veel beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
              hangt ervan af hoe je voor je scherm zit, zak eens wat naar beneden in je stoel... de beestjes worden dan ook donkerder, gesatureerder Ok, met 1.85 m is dat iets moeilijker, maar toch
              Zot !! 1m83 had ik gezegd
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

vind ze wel nie slecht,concept is tof.
                enne,uit ervaring weet ik dat het niet makkelijk is om de overgang natuurgetrouw te laten overkomen.
                doet mij heel sterk denken aan foto's voor stockfotografie.
                website: www.stijnboelens.com

Comment

Idem dito als wat smOOkeh zegt.
                  Goed uitgewerkt, technisch OK.
                  Maar de foto' geven zon' plastiekerig, kunstmatig gevoel.
                  Misschien is dat de bedoeling.

Groetjes
                  Skitch
                  " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

vind het erg leuk gedaan, maar die Paashaas, lijkt verdacht veel op een Paaskonijn.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik weet niet of het de bedoeling was om dit wat realistischer te verbeelden, of niet...
                      In dit geval zou ik er op letten (als je buitenopnames wil suggereren) om maar 1 lichtbron te gebruiken (de zon). Zo vermijd je allerhande reflecties en valse schaduwen.

Naar de horizon toe, verlicht de kleur, zowel van lucht als gras.
                      Vroeger werd die achtergrond (lucht) gewoon soft geairbrushed en achter het te fotograferen onderwerp gehangen.Soms met nog een deel van de voorgrond erbij.

Nu is er gelukkig ps om dit allemaal te doen.

ik kon er mijn p*ten niet afhouden, en heb eens wat overdreven gesuggereerd wat ik bedoel.

Comment

jah idd,zoals hierboven gezegd,je bent best dat je de het stuk lucht net boven het gras een beetje brushed of verlicht in verloop naar boven,daarmee ga je een veel natuurlijker beeld krijgen.als dat tenminste de bedoeling was.
                        website: www.stijnboelens.com

Comment

@ kariboe : je hebt ivm met die achtergrond, wist zelf ook niet wat er aan scheelde.

@ Maarten T : dat zou idd de oplossing kunnen zijn. Zorgen dat de einder waziger is.

@ Lethal byte : zou idd beter geweest zijn. Alleen was mijn achtergrond wat te donker waardoor ik reeds met een donkere blauwtint aan de einder moest beginnen. Normaal had ik daar met een lichte tint moeten kunnen beginnen.

@ Smookeh : stockfotografie ??? wat is dat

@ skitch : ik had eigenlijk geen bedoeling, was eerder een 'poging-en-we-zien-wel"

@ Maniac : ik weet niet of ik een donkerdfer voorgrond wel beter vind. De lucht is iig wel beter, das evident. Maar dat paaskonijn zie ik liever egaler belicht
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ik vind de chocolade overal, maar in het bijzonder bij foto 1, wat te flets, te weinig densiteit.
                            De beestjes zelf vind ik dan wel goed scherp en gedetailleerd
                            Leuk concept
                            Bij foto 1 geeft de overstraling (lensflare filter) een wat mindere indruk.
                            Volgende keer bitterchocolade (ofte "fondant") gebruiken, beter voor de foto en véél véél lekkerder !

H.

Comment

hang nu onderuit en het klopt. zak met zijn alle onderuit en de beestjes zijn goed.
                              Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Working...
                              X