Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Goh ja, die boom. Nogal kaal/saai gesnoeid, maar soit. Misschien kan je van de foto een mooie pano maken. Stukje af onderaan en stukje af bovenaan tot aan het dak.
Wat ik minder geslaagd vind aan de foto is de nogal blauwige schijn.
Herbewerk m eens in PS.
Mvg,
Dieter
de boom... hij had wat interessanter gekunt misschien (juist gesnoeid) maar dat ie daar verkeerd staat, daar ben ik het niet mee eens. de foto zonder boom had ik waarschijnlijk niet gemaakt, lijkt mij niet te kunnen. De boom geeft een excuus om wat meer lucht te tonen. De blauwige schijn komt vooral doordat de witbalans totaal verkeerd stond (ik heb de automatismen nog niet zo beet), wat moeilijk recht te trekken was in ps, alleszins voor een ps-analfabeet als ik.
Als je in RAW schiet kan een programma als Bibble Pro handig zijn om de witbalans aan te passen
Je kan in PS eveneens de curves aanpassen. Probeer dit maar eens in RGB, CMYK en Lab. Gewoon veel prutsen en zien wat er verandert in je foto, dat is zowat de beste manier om het te leren Achtergrondinfo kan je vinden o.a. op photozone.
Comment