Mijn andere hobby is dus ligfietsen. Meer bepaald met een velomobiel. 'k Ben niet zeker of hij hier op z'n plaats staat maar wou toch even vragen wat jullie ervan denken en welke van de twee jullie eventueel de beste vinden.
Je zou eigenlijk voor contrast moeten zorgen tussen je onderwerp en je achtergrond. Een rode ligfiets in rodebruine bladeren zetten is a big nono. Tenzij je voor camouflage gaat natuurlijk!!!!
De sepia vind ik het beste mits contrast in de fiets... (fiets donkerder maken)
Hou vooral van de kleurenversie... Rood en bruin laat zich moeilijk omzetten naar zwart wit of duotoon... Misschien eens spelen met de verschillende kleurkanalen.
off-topic: prachtige velomobiel... ik hou ook wel van m'n ligfiets... (windcheetah)
Het beeld zelf.... ik vind het geen spannende compositie.
De blaadjes vind ik maar vreemd geplaatst; ik mis vooral de R bij de roses. (Of mis ik iets anders..?)
Ik ga wel voor de eerste foto, geeft me het gevoel van die oude vergeten racemobielen, in kleur zegt ie mij niet veel.
Off-topic: Hoe snel kan je ermee, en laat het zich gemakkelijk besturen?
Groeten, Cahor
Off-topic: Hoe snel kan je ermee, en laat het zich gemakkelijk besturen?
De snelheid is afhankelijk van een aantal zaken gelijk aard van het wegdek, conditie van de berijder (veel pasta en boterhammen met choco ), windsterkte (en richting), enz..., maar meestal zit ik tussen de 30 en 35 km/u. Topsnelheid nog niet echt getest maar toch al 60km/u gehaald (bergaf dan wel ).
Besturen gaat heel gemakkelijk d.m.v. twee hendels waarop ook versnellingen en remmen gemonteerd zijn.
Dat beest past beter op een zoutvlakte in Utah...
Als ze dat hier nu eens hadden.... 't zou in elk geval een gevoelige verbetering zijn t.o.v. de fietspaden hier.
. Topsnelheid nog niet echt getest maar toch al 60km/u gehaald (bergaf dan wel )..
nog even off topic, ik dacht toch dat zo'n ligfiets harder ging, ik heb al eens met een vriend van me op de gewone koersfiets 80 per uur gereden (natuurlijk berg af en in volle sprint). Nuja, zal ook wel van de omstandigheden afhangen.
Ik vind het een heel vreemde keuze om deze fiets(?) in een druk en gevarieerd landschap te plaatsen... De kracht van dit futuristisch ogend toestel ligt in de gestroomlijnde vorm en de vreemde maar verrassende kleuren en structuur van de beschildering.
Die kan je enkel accentueren door de achtergrond (en voorgrond) zo weinig mogelijk dominant te maken... Effen, weinig detail, veel OOF achtergrond en sfeervol en modellerend licht lijken mij hier veel meer aangewezen...
In die eerste lijkt je ligfiets eerder op een militair voertuig met een ongewone maar zeer geslaagde camouflagetekening
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Het is wel degelijk een ligfiets en neen, er zit GEEN motor in. De enige motor die er in zit loopt op boterhammen met choco .
Misschien toch enige verduidelijking, de vreemde en veraasende kleuren zijn die van mijn sponsor, namelijk tuincentrum Thomas te Hasselt. Hij heeft zelf voor deze opdruk gekozen en als zo iemand je fiets door sponsoring gedeeltelijk terugbetaalt vind ik dat je daar niet moeilijk over moet doen. Trouwens, eigenlijk vind ikzelf het best wel geslaagd.
Dat ik hem op deze foto niet in de best mogelijke omgeving heb geplaatst komt door het fet dat ik de fiets wou associëren met de natuur, maar ik had beter moeten weten door deze foto hier te plaatsen.
Het is wel degelijk een ligfiets en neen, er zit GEEN motor in. De enige motor die er in zit loopt op boterhammen met choco .
Misschien toch enige verduidelijking, de vreemde en veraasende kleuren zijn die van mijn sponsor, namelijk tuincentrum Thomas te Hasselt. Hij heeft zelf voor deze opdruk gekozen en als zo iemand je fiets door sponsoring gedeeltelijk terugbetaalt vind ik dat je daar niet moeilijk over moet doen. Trouwens, eigenlijk vind ikzelf het best wel geslaagd.
Dat ik hem op deze foto niet in de best mogelijke omgeving heb geplaatst komt door het fet dat ik de fiets wou associëren met de natuur, maar ik had beter moeten weten door deze foto hier te plaatsen.
Is het geen goed idee om daar dan eens wat opnames te gaan maken. Ben er al lang niet meer binnen geweest (sinds de brand eigenlijk nog niet). Maar aan de buitenstijl te zien kan je daar binnen toch ook wel iets gaan doen (combinatie fiets-natuur-strakke lijnen van het gebouw). Want eerlijk gezegd vind ik ook niet dat dit onderwerp in deze omgeving past. Ook de opmerkingen van de kleuren moet ik steunen. Maar laat deze opmerkingen renderen en hoe er rekening mee
Comment