Pitot buis
staat op de neus, dus de wind blaast erin, zo leest die de snelheid en dergelijke af

Gatlin M-61 gun

Pratt & Whitney F100-PW-220 turbofan
De uitgang van de engine. De uitsteeksels in het midden kunnen extra fuel spuiten die door de hitte opnieuw wordt verbrand, de zogenaamde afterburner of AB. Alle kleine gaatjes die je ziet, blazen lucht waardoor er een kleine luchtlaag rondom wordt gecreeerd. Dit is nodig om de straal te concentreren alsook om de zijkanten en de nozzles (uiteinden die kunnen verbreden en versmallen) te beschermen tegen de hitte. De nozzles bestaan deels uit titanium, wat zou smelten aan de temperatuur van de AB (in de kern tot 3000°), de luchtlaag beschermt de nozzles tegen deze hitte.

En dan nog 3:
Zijdelings detail van de nozzles
RWR: Carapace System
Cockpit shot van een F-16CG-40-CF van de USAF
http://users.telenet.be/ellebaut/faa...F-16C_USAF.jpg
Comment