Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Druppelkes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Druppelkes

Hey,

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens iets gepost heb, maar
    vandaag ga ik het nog een wagen.

Voor het eerst heb ik eens zitten spelen met Hue/Saturation op een foto.
    Voordien gebruikte ik gewoon <Image --> Mode --> Grayscale> om een foto naar zwart-wit om te zetten,
    maar dankzij dit forum heb ik de saturation ontdekt, waar je toch iets meer mogelijkheden mee hebt.

Ik vond het resultaat zelf eigenlijk wel redelijk goed geslaagd,
    maar wat belangrijker is ... wat vinden jullie er eigenlijk van?

Alle kritiek en tips zijn welkom, want 'k heb nog veel te leren.

Groetjes,
    Oekedoeleken

ISO 400, 1/60", F5.6

Re: Druppelkes

Hue/saturation is inderdaad beter,vermits je hier meer helderheden aan overhoudt en minder kanalen verliest. Heb je hier ook een kleurtoon aan toegevoegd?Lijkt me hier zo groen overkomen. Voor de rest,je blad vind ik ok,maar die storende lijnen op de achtergrond mochten er van mij wel af. Een omgeving heb je helaas niet altijd te kiezen!Scherpte: Ik denk dat ie nog scherper kon.Maar je dof is zeker ok!

Greetz
    <<Sallyp>>
    Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

www.sallyphotographics.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi Bekijk bericht
      Hue/saturation is inderdaad beter,vermits je hier meer helderheden aan overhoudt en minder kanalen verliest. Heb je hier ook een kleurtoon aan toegevoegd?Lijkt me hier zo groen overkomen. Voor de rest,je blad vind ik ok,maar die storende lijnen op de achtergrond mochten er van mij wel af. Een omgeving heb je helaas niet altijd te kiezen!Scherpte: Ik denk dat ie nog scherper kon.Maar je dof is zeker ok!

Greetz
      <<Sallyp>>

Er is inderdaad nog een kleutoon aan toegevoegd, en ook ivm de scherpte heb je gelijk.
      Met een USM was er reeds een beetje verbetering, maar als ik het iets meer toepaste,
      was het niet echt mooi meer. USM kan niet alles oplossen natuurlijk .

De foto is van redelijk dichtbij genomen en er zat redelijk wat wind, dus was de bewegingsonscherpte niet echt te vermijden.
      Behalve dan door geduld, maar dat is 1 van de gaves die ik helaas (nog) niet bezit

Groetjes,
      Oekedoeleken

Comment

mooie opname, de teint niet zo, heb je het origineel nog.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind het een mooie foto, mooie kleur maar ik zou een stukje van de bovenkant weghalen zodat het blad meer benadrukt wordt.
          Maar toch een zeer goede foto ! Ik hou wel van abstracte foto's, waarbij je lekker kan experimenteren.
          Groetjes
          http://kadoosje.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            mooie opname, de teint niet zo, heb je het origineel nog.
            grt,bouk.
            Ik heb het origineel nog hoor.
            'k heb die bewerking een 2-tal weken geleden gemaakt, maar nu zit ik hier terug
            even naar het origineel te kijken. Volgens mij had ik beter een uitsnede van de linker
            bovenhoek genomen. Deze is een pak lichter en dan kan ik het blad iets centraler zetten.
            'k zal hier straks nog eens een beetje mee oefenen zie.

Zelf vond ik de teint op zich nog wel leuk, maar dat is een kwestie van smaak waarschijnlijk.
            Ik heb eens getracht diezelfde teint te verkrijgen op een tweede foto maar dit lukte mij niet meer.

Alvast bedankt voor de reacties hoor.

Groetjes,
            Oekedoeleken

PS: het origineel

Comment

dank je, was gewoon nieuwsgierig hè.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind het origineel toffer.Die achtergrondkleur geeft me iets mystiek,hihi,weet niet waarom Natuurlijk wort er hier wel meer aandacht op de achtergrond gevestigd ipv de druppeltjes.Maar imo is dat niet zo erg

Grtz
                <<SAllyp>>
                Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

www.sallyphotographics.be

Comment

Working...
                X