Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
netjes gedaan, maar hoe heet degene die in deze stijl meerdere figuren heeft getekent komt mij nl zo bekend voor, bv van alle jaargetijden???.
grt,bouk.
netjes gedaan, maar hoe heet degene die in deze stijl meerdere figuren heeft getekent komt mij nl zo bekend voor, bv van alle jaargetijden???.
grt,bouk.
Heb werkelijk geen idee wie dit gemaakt heeft. De enige die ik ken met vier jaargetijden is Vivaldi , maar volgens mij schilderde die niet
Dus het antwoord moet ik u schuldig blijven , mogelijk zijn er andere leden die het wel kunnen vertellen
De Jugendstil of Art nouveau is een kunststroming die tussen 1880 en 1914 op verschillende plaatsen in Europa opkwam, voornamelijk als reactie op het vormvervagende impressionisme. De beweging staat ook onder verschillende andere namen bekend: de Franse art nouveau van Alphonse Mucha, de Oostenrijkse Sezession van Gustav Klimt, of de Engelse modern style van Aubrey Beardsley. Een gemeenschappelijk kenmerk van deze Jugendstil-stromingen is het gebruik van golvende ornamentele lijnen, vaak in de gedaante van gestileerde planten.
ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
Ook: DIGITAAL: Canon 20D
De Jugendstil of Art nouveau is een kunststroming die tussen 1880 en 1914 op verschillende plaatsen in Europa opkwam, voornamelijk als reactie op het vormvervagende impressionisme. De beweging staat ook onder verschillende andere namen bekend: de Franse art nouveau van Alphonse Mucha, de Oostenrijkse Sezession van Gustav Klimt, of de Engelse modern style van Aubrey Beardsley. Een gemeenschappelijk kenmerk van deze Jugendstil-stromingen is het gebruik van golvende ornamentele lijnen, vaak in de gedaante van gestileerde planten.
Comment