De schoonmoeder doet aan bloemschikken, ze vroeg me een foto te maken voor haar cursusboek. Ik vond deze wel geslaagd kwa licht en kleur, maar te weinig scherptediepte....
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bloemschikken
Collapse
X
-
-
Re: Bloemschikken
Oorspronkelijk geplaatst door elsanDit lijkt me geen probleem van gebrek aan dieptescherpte (F9) maar van een gebrek aan algemenen scherpte ( ss1/3")? Je hebt dit toch vanop statief genomen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elsanDit lijkt me geen probleem van gebrek aan dieptescherpte (F9) maar van een gebrek aan algemenen scherpte ( ss1/3")? Je hebt dit toch vanop statief genomen ?
Comment
-
Comment
-
Zeg Picasso : één keer is genoeg hoor, ik had het al begrepen
Best resizen met BDsizer en daar sharpening aanzetten als het nodig blijkt. Blijft er na compressie toch iets van scherpte bewaard. Je langste zijde op 800 of 900 pixels houden wil ook nog een handje helpen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door elsanZeg Picasso : één keer is genoeg hoor, ik had het al begrepen
Best resizen met BDsizer en daar sharpening aanzetten als het nodig blijkt. Blijft er na compressie toch iets van scherpte bewaard. Je langste zijde op 800 of 900 pixels houden wil ook nog een handje helpen.
Comment
-
Resized met BDsizer
thx to Elsan
http://img48.imageshack.us/img48/511...34yj.jpgolgens mij is dit een stuk scherper en zie je nu wl wat ik met dieptescherpte bedoelde.
Comment
-
een heel domme vraag off topic: als je die gaat resizen met dat programma, ben je dan het origineel kwijt?
Comment
-
-
De tweede versie is prachtig qua scherpte en kleur ! Het lijkt alsof het bloemstuk maar ietsje groter is dan waar we naar kijken, waarom heb je voor deze crop gekozen, en niet voor het gehele bloemstuk? De achtergrond is niet geheel wit, er lopen diagonaal enige blauwe strepen doorheen. Was dit ook je bedoeling?
Comment
-
De crop is op fototoestel gemaakt en niet achteraf, gewoon omdat ik deze wel mooi vond, krachtiger dan het geheel erop.
Die blauwe strepen zijn de lamellen van de rolgordijnen erachter. Het is geen studio-opname, maar even terplaatse geweest zonder studioverlichting. Het extra licht komt van een zaklamp
Wat de blauwe diagonalen betreft : Hier zit het probleem dat mijn laptopscherm van wat mindere kwaliteit is, heb even moeten kijken voor ik ze zag
Heb even de blauwe strepen verminderd
Last edited by Arousal; 15 februari 2006, 18:51.
Comment
Comment