Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro SD 9 augustus - Komen eten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro SD 9 augustus - Komen eten

Sfeer - 6/10
    Het web van de tijgerspin is een beetje slordig gesponnen, niet zo mooi geometrisch als bij sommige andere soorten. Ik geef haar toch een puntje extra omdat er in het midden vertikaal een soort zig-zag laddertje is waarvan de funktie nog niet gekend is.

Gezelligheid - 3/10
    Ik was nog maar net in het web gevlogen toen de tijgerspin kwam aangestormd. Meestal zit ze midden in het web, ondersteboven, maar mijn gastvrouw was blijkbaar elders aan de slag. In enkele seconden werd ik netjes verpakt zodat ik geen kant meer uit kon en vervolgens kreeg ik ook nog een gifbeet. Vriendelijk zou ik de ontvangst niet noemen maar het was wel efficiënt!

Eten - 5/10
    De tijgerspin is nog maar een dertigtal jaren in onze contreien te vinden - vroeger verbleef ze altijd in meer Zuiderse oorden. Lang leve de opwarming van de aarde! Haar lievelingskostje zijn sprinkhanen, dus ik kan mezelf niet echt een hoge score geven.

Totaal: 14
    Had ik geweten dat het zo af zou lopen, ik had niet meegedaan!

Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Re: Macro SD 9 augustus - Komen eten

Wreed hè! 't Is wel bijzonder om het schouwspel van dichtbij mee te maken.

Comment

Knap vastgelegd Laurens!

Top plaatje!

Groetjes, Sid.

Voor sfeer en gezelligheid krijg je van mij een 9/10
      Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
      Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
      [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

Comment

yep het zijn snelle beesten die spinnen
        staat er prachtig op laurens
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Staan er mooi op met een mooi verhaaltje
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
            ....... Ik geef haar toch een puntje extra omdat er in het midden vertikaal een soort zig-zag laddertje is waarvan de funktie nog niet gekend is.
            dat witte spinsel is een zigzagband, ook wel stabiliment genoemd.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Duidelijk wat er op het menu stond!
              Een knap beeld met een goed verhaal er bij!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                dat witte spinsel is een zigzagband, ook wel stabiliment genoemd.
                Bedankt Bouk, met die term kon ik nog wat verder zoeken en blijkbaar zijn er toch een aantal theorieën rond dat Z-patroon.
                Het dient alleszins niet om het net te stabiliseren maar is mogelijk
                - camouflage voor de spin die midden in het net zit. Het zigzag patroon loopt over in het lijnenpatroon van de spin die daardoor wat minder opvalt
                - een visueel lokmiddel voor insecten
                - een hint voor vogels dat er een web is, waardoor ze er minder snel in zouden landen en dus beschadigen

Vroeg of laat zal de wetenschap er wel achter komen welk van de drie de juiste reden is.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                X