Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Dendermonde - MG 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD Dendermonde - MG 2

Nog tweetal in kleur. Voor mijn gevoel niet super gelukt, maar ik zet ze wel weg hier, zodat jullie zien dat ik er nog een paar meer had gemaakt dan alleen maar z/w

Re: SD Dendermonde - MG 2

Vind de reflectie in het water ( foto 2 ) minder geslaagd. Vind beter zonder. Linker onderhoek laten vertrekken vanaf de kaaimuur?
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
      Vind de reflectie in het water ( foto 2 ) minder geslaagd. Vind beter zonder. Linker onderhoek laten vertrekken vanaf de kaaimuur?
      Had ik geprobeerd, maar wordt het iets te pano-achtig en ga je rechts snijden dan ben je de ruimte kwijt. Nu ben ik over deze foto's niet zo te spreken Louis, want ben meer een fotograaf die afwijkend wil zijn in mijn beelden, maar dat wist je al natuurlijk. Heb ze geplaatst om aan te geven dat ik toch wel iets meer foto's had gemaakt dan alleen maar een leuk babbeltje met jou Bij de eerste foto was het wel heel erg donker toen, weet je nog??

Comment

Die eerste fot. Wanneer heb je die getrokken ? Het was volgens mij stikdonker wanneer we op die plaats aan kwamen ...
        Voor de tweede foto volg ik HEYLO, die reflextie had mooi geweest indien het wateroppervlak volledig strak was geweest. Nu stuurt die wel en komt ze over als een vuile witte vlek ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Die eerste fot. Wanneer heb je die getrokken ? Het was volgens mij stikdonker wanneer we op die plaats aan kwamen ...
          Voor de tweede foto volg ik HEYLO, die reflextie had mooi geweest indien het wateroppervlak volledig strak was geweest. Nu stuurt die wel en komt ze over als een vuile witte vlek ...
          Dat besef ik wel van die tweede, geen probleem, had het al uitgelegd aan Louis hierboven Wat bedoel je met stikdonker? Dat je dan geen foto kunt nemen? Wat ik heb gedaan, denk dat het zo rond 20:15 was, samen met Louis onze ogen laten aanpassen aan het duister(ik werk soms ook in het duistere bos), en terwijl goed de boel geprevisualiseert. Toen zagen we wel degelijk een mooi beeld. Eerst mijn reflexiemeter zijn gang laten gaan en daarna zelf mijn instellingen bepaald en 1 stopje onderbelicht, waar ik tegen mijn principe wel naar F8 ben gegaan om toch aan licht te compenseren hier. Op de computer de foto iets opgelicht totdat het groen mooi tevoorschijn kwam, meer niet Denk dat ik hem 25 sec heb laten belichten, zou ik mijn reflexiemeter volgen dan zat ik diep in de bulb tot bijna een minuut en dan zou ik nog steeds binnen mijn dynamisch bereik zitten, maar LR doet ook wonderen, vandaar

Comment

De eerste tof, mooi vastgelegd. Bij de tweede volg ik de andere met hun commentaar. Ik zou ook in de linker benedenhoek beginnen met de kaaimuur en de mislukte reflectie weg, een pano is volgens mij beter.
            http://www.photo-patricske.be
            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Working...
            X