Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

    Alle onderstaande foto's werden genomen met de nieuwe Carl Zeiss 15 mm f2,8 ZE inclusief de bijhorende Polarfilter van Carl Zeiss.
    Na 6 maanden wachten mocht ik dit eind december de lens ophalen, maar wegens tijdsgebrek en het slechte weer
    had ik nog niet de mogelijkheid gevonden deze lens te testen in combinatie met de polarfilter.




    Als je doorklikt op de foto achter de link, dan krijg je hem in het groot te zien.

    Wat de lens betreft heb ik bij gebruik met de polarfilter een heel kleine vignettering in de hoekjes.


    Groetjes,

    Dirk

  • #2
    Re: SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

    Mooie, toch aardig wat tekening in de lucht!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

      Mooie reeks. Kan het dat de eerste twee niet helemaal recht staan (horizon?)
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

        @Spanjaard,
        Wel ik denk dankzij het gebruik maken van de polarfilter heb ik redelijk nog
        wat tekening in de lucht kunnen vastleggen.
        Alle beeldjes heb ik enkel maar omgezet in lightroom.
        De grootste gok was hoe ga ik nu echt gaan belichten zodat er nog tekening zit in de sneeuw en de beelden toch niet te donker worden
        zodat er teveel aan ruis zal tevoorschijn komen bij het oplichten van de schaduwen.
        Een volledig scherp dieptezicht is er ook niet omdat er een nevel was over de velden.

        @Patric,
        Je hebt gelijk voor de tweede foto, er zit bij nameten 1 mm verschil op de horizon.
        Bij de eerste foto heb ik de horizon pas gezet op het rechtse deel van de foto. De linkerzijde is de dijk en die
        heeft het visueel beeld alsof de horizon schuin is.

        Comment


        • #5
          Re: SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

          Zeer mooie foto's Dirk , we hebben toch niet voor niets de bittere koude doorstaan .
          Ben zelf nog bezig met mijn foto's, morgenavond heb ik wel even tijd om ze te posten.

          Grtjs,
          Edje C
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

          Comment


          • #6
            Re: SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

            Eindelijk de lang verwachte lens in je bezit.
            Ziet er uit dat het lange wachten wel de moeite loont.

            Comment


            • #7
              Re: SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

              Heel mooie reeks. 't Is geen volledig wit sneeuwtapijt meer, maar je hebt de sfeer van de winter toch heel mooi in beeld gebracht. Vooral de diepte in de landschappen spreekt me hier aan. Maar hoe kan het ook anders, met zo'n lens ;-)

              Comment


              • #8
                Re: SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

                Voorlopig kan ik reeds zeggen dat de CZ 15 mm lens prima voldoet en naar wens is.
                De lens is gebouwd als een tank en ja als je draait aan de scherpstelring voel je onmiddelijk het verschil tussen
                een Canon en een CZ lens. Bij de CZ draait deze precies in een oliebad, bij Canon zit alles los en draait niet zo flexibel.

                Het grootste nadeel is de vaste zonnekap zodat het moeilijker is voor filters te plaatsen.
                De speciale CZ Cir. Polarfilter 82mm past er perfect op. Een heel klein beetje vignettering in de uiterste hoeken.
                Het is wel een beetje wennen hoe je best de polar kunt verdraaien als deze is gemonteerd maar het lukt.
                Bij de CZ Polarfilters verlies je standaard wel vrij veel licht, maar de doortekening van lucht en in dit geval de sneeuw is schitterend.

                Op onderstaande link zijn alle niet stoomtreinfoto's genomen met de CZ 15 mm.
                Op deze site vind je trouwens nog meerdere foto's genomen met deze en andere lenzen.


                Groetjes,

                Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: SD Schulensmeer op 15 mm in kleur

                  mooie foto,s en een heerlijk lensje.
                  maar niet alleen deze opnamen zijn in de diepte wat onscherp, je hebt het ook bij je opnamen waar de omstandigheden beter waren.
                  denk dat dat gewoon door de F2.8 komt.
                  maar voor de rest is alles rete scherp hoor.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment

                  Working...
                  X