Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shooting Day 25 augustus 2012 Groote Meer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Shooting Day 25 augustus 2012 Groote Meer

Hieronder enkele foto's van de shooting day op 25 augustus 2012 in het Natuurgebied Groote Meer
    Ik verwacht van de deelnemers hier nog enkele topics met een paar mooie resultaten van deze dag
    Deze foto's zijn genomen met een coolpix en niet bestemd om technisch te beoordelen natuurlijk. Het is enkel een sfeerimpressie

Last edited by Red Falcon; 26 augustus 2012, 17:17.

Re: Shooting Day 25 augustus 2012 Groote Meer

ziet er prachtig uit één met de natuur ik verlang al naar 1 sept

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sardi51 Bekijk bericht
      ziet er prachtig uit één met de natuur ik verlang al naar 1 sept
      Neem maar goed insectafwerend spul mee
      Mijn foto's zullen nog een dagje moeten wachten, mijn rechter hand is dubbeldik gezwollen (geen kneukels meer , afwisselend gevoelloosheid en enorme jeuk), rechter wijsvinger kan ik niet meer plooien en beide onderbenen (rechter slechtst maar linker jeukt meest) ook flink gezwollen, heftige allergische reactie op insectenbeten (vanmorgen zelfs wakker geworden met signalen van anafylactische shock). Behandeling met fucidin is inmiddels opgestart. Jaja, heb d'er foto's van, zijn niet mooi

Dus mark, voeg maar bij voor toekomstige groepen : SMEREN tegen insecten en advies voor lange mouwen en broek Moet wel zeggen dat er maar weinig zo heftig reageren op beten hoor, da's weer mijn pleziertje
      Bij volgende natuurdag ga ik mogelijk een epipen moeten voorzien gezien reacties steeds heftiger worden
      Webstek in opbouw

Comment

Schoon foto's trouwens Loui, uh, mark uh, mathilde, ik bedoel filip of nee, guillaume Ik sta d'er weer 's prachtig op
        Webstek in opbouw

Comment

Moderator Note: Maximaal drie foto's toegelaten per topic, en één topic per dag.
          Gelieve daar rekening mee te houden naar de toekomst toe.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Moderator Note: één topic per dag.
            Gelieve daar rekening mee te houden naar de toekomst toe.
            fotootje teveel, foutje, bedankt Maar, ik heb slechts één topic opgestart hoor Waarom deze opmerking dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
              Neem maar goed insectafwerend spul mee
              Mijn foto's zullen nog een dagje moeten wachten, mijn rechter hand is dubbeldik gezwollen (geen kneukels meer , afwisselend gevoelloosheid en enorme jeuk), rechter wijsvinger kan ik niet meer plooien en beide onderbenen (rechter slechtst maar linker jeukt meest) ook flink gezwollen, heftige allergische reactie op insectenbeten (vanmorgen zelfs wakker geworden met signalen van anafylactische shock). Behandeling met fucidin is inmiddels opgestart. Jaja, heb d'er foto's van, zijn niet mooi
              SMEREN tegen insecten en advies voor lange mouwen en broek Moet wel zeggen dat er maar weinig zo heftig reageren op beten hoor, da's weer mijn pleziertje
              Bij volgende natuurdag ga ik mogelijk een epipen moeten voorzien gezien reacties steeds heftiger worden
              verzorg je maar goed, kan er van mee praten,ne shock nog niet gehad gelukkig
              soms help zelfs geen lange mouwen, ze bijten er zelfs door
              misschien zo van die dunne binnen handschoentjes aan doen, heb die vr als het wat kouder wordt
              groetjes Ingrid

Comment

Ze bijten idd door kleren heen die krengen Heb ik ook al ervaren. Net korstje afgekrabt (jaja, ik weet dat je niet mag krabben - guilty was al korstje, ik doe het toch, t'is niet te houden van de jeuk) en pus stroomt eruit en vervolgens komt die plek NOG dikker

Waar verkopen ze bourka's? Of zo'n imkerpak!
                Prettig om weten -NOT dus- dat gevoeligheid in regel alleen maar erger zou worden. Ik hoop dat het om een soort-allergie gaat en het een steek van een weinig voorkomende soort is (al vertoonde ik al een heftige allergische reactie op een plant ook die hier bij de buren groeit en ik elk jaar terugsnoei omdat die over de omheining heen ook heftig woekerd - veel kleine ronde heftig jeukende stippen dan die lang volhouden).
                Al wat ik weet is dat het jeukt als gek nu en ik met een mes erin heb zitten poeren (niet door huid heen maar gewoon pijn is minder erg dan die jeuk ) in die enorme bult (heb momenteel enkel nog een welving van kneukel bij wijsvinger aan m'n rechterhand) en van pijn voel ik niets enkel maar jeuk jeuk jeuk jeuk Linkerhand is gewrichtje helemaal blauw nu en die vinger is gewoon tot aan dat gewrichtje strak gespannen in de huid saucijsje Onderbenen knalrode flinke rode schijven op beide en vreselijk koud heb ik

Bedankt voor de tip van de handschoentjes, vast wijs om doen

Trouwens geen kwaad woord over de SD-dag zelf hoor, dat is een probleem die IK heb en dit staat op zich los van welke locatie dan ook. Die gevoeligheid kan iedereen ontwikkelen en in principe ook van elke soort plant of dier al zijn bepaalde soorten wel "gevaarlijker" omdat ons lichaam ze niet kent zoals o.a. exoten of regionale voorkomende soorten. Regel is zoals veel zaken, voorkomen is de meest wijze keuze Dus niet laten om te gaan maar voorzorgen nemen en genieten
                Last edited by Sonjabelgium; 26 augustus 2012, 23:52. Reden: Geen kwaad woord over de SD hoor!
                Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                  Ze bijten idd door kleren heen die krengen Heb ik ook al ervaren. Net korstje afgekrabt (jaja, ik weet dat je niet mag krabben - guilty was al korstje, ik doe het toch, t'is niet te houden van de jeuk) en pus stroomt eruit en vervolgens komt die plek NOG dikker

Waar verkopen ze bourka's? Of zo'n imkerpak!
                  Prettig om weten -NOT dus- dat gevoeligheid in regel alleen maar erger zou worden. Ik hoop dat het om een soort-allergie gaat en het een steek van een weinig voorkomende soort is (al vertoonde ik al een heftige allergische reactie op een plant ook die hier bij de buren groeit en ik elk jaar terugsnoei omdat die over de omheining heen ook heftig woekerd - veel kleine ronde heftig jeukende stippen dan die lang volhouden).
                  Al wat ik weet is dat het jeukt als gek nu en ik met een mes erin heb zitten poeren (niet door huid heen maar gewoon pijn is minder erg dan die jeuk ) in die enorme bult (heb momenteel enkel nog een welving van kneukel bij wijsvinger aan m'n rechterhand) en van pijn voel ik niets enkel maar jeuk jeuk jeuk jeuk Linkerhand is gewrichtje helemaal blauw nu en die vinger is gewoon tot aan dat gewrichtje strak gespannen in de huid saucijsje Onderbenen knalrode flinke rode schijven op beide en vreselijk koud heb ik

Bedankt voor de tip van de handschoentjes, vast wijs om doen
                  Toch best opletten ,als je kou hebt betekend dit koorts!
                  Mischien best een arts raadplegen, harde ronde schijven en jeuk, zeker allergie maar die steken kunnen ook infecteren.
                  Snel beterschap gewenst
                  MVG. Hugo

Comment

Bedankt Hugo
                    Als het morgenochtend niet is afgenomen ga ik braafjes naar onze eigenste huisarts toe, beloofd Ik zal niet anders kunnen ook als de jeuk niet afneemt en de zwelling want hand R is onbruikbaar en L gebrekkig en schiet door m'n knie heen ook, heel raar, gevoelloos maar toch jeuken als gek Die look is niet charmant maar de jeuk is pas erg!
                    Wat kouds erop houden brengt even soelaas (komkommerschijven) maar eens eraf lijkt de jeuk nog erger. Ach, t'is morgen vast gewoon verdwenen (hoop ik)!
                    Webstek in opbouw

Comment

Sonja is waarschijnlijk 'gebeten' door een Daas. Dat veroorzaakt een redelijke zwelling gepaard gaande met hevige jeuk. Een Daas die steekt niet, maar die bijt omdat ze geen angel hebben. Als je er allergisch voor bent, dan is het verstandig om uw arts te raadplegen, en meestal wordt dan een antibioticum voorgeschreven.
                      De beste voorzorgsmaatregelen zijn, wanneer je vaak wordt gestoken of gebeten, kleding te dragen die uw armen tot aan de polsen bedekken. Ik draag speciale katoene Noorse kleding en zomer en winter altijd lange mouwen. Mijn broeken hebben een mogelijkheid om aangesloten te worden vanonder. Draag je laarzen, of legerboots, steek dan altijd je broek in je sokken en dan de laarzen of boots eroverheen, en zo voorkom je ongewenste gasten. Katoen is een zachte stof, maar daar steekt of bijt een insect niet zo snel doorheen. Ben je gestoken/gebeten en heb je een hond, laat hem/haar dan eraan likken, en meestal na een paar uurtjes zakt de zwelling. Het blijft altijd een dag of drie wel een gevoelige plek met veel jeuk, helaas..
                      Last edited by Guest4; 27 augustus 2012, 11:59.

Comment

Working...
                      X