Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Sint-Andries - Part 2: Buikje vol

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD Sint-Andries - Part 2: Buikje vol

Nog wat nachtshots gemaakt na het avondeten. Allemaal uit de hand, ISO 1600.

Couleur locale

Efkes een frietje stekken...

Terraskesweer

Ja, die Fuji X100 is erg geschikt voor straatfotografie!
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Alweer een knappe reeks. Dat compactachtig toestel heeft wel veel kracht en mogelijkheden.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Re: SD Sint-Andries - Part 2: Buikje vol

Nauwelijks te geloven dat die met een niet-DSLR genomen zijn. Prachtige beelden en dan nog wel uit de losse hand getrokken, hoedje af voor fotograaf en kodakske!
      Fuji X-T1 en glassware

Comment

Knappe opnamen.
        Die Fuji lijkt inderdaad geen miskoop. Ik neem aan dat voor het overbruggen van de contrasten (vooral foto 2) toch wel enige nabewerking vereist was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jivo Bekijk bericht
          Ik neem aan dat voor het overbruggen van de contrasten (vooral foto 2) toch wel enige nabewerking vereist was.
          Valt best mee, hoor!

Zo kwam de RAW-opname binnen in Lightroom met alle sliders op default, enkel lens profile correction (auto) toegepast en bijgecropt:

Volledig Lightroom recept voor de bewerking (van boven naar onder in de menulijst):
          • temp -100
          • recovery +55
          • blacks +5
          • brightness -3
          • clarity +10
          • vibrance +15
          • saturation +8
          • graduated fill met exposure -0.30 linksboven, om de hoek wat donkerder te maken
          • adjustment brush met exposure -0.30 (feather 60, flow 50) om de lichtreclames aan het hoekhuis en de gezichten van de mensen wat donkerder te maken
          • sharpness +60 (masking 85)
          • luminance noise +40
          • post-crop vignette -17
          Niks tone curve of Photoshop. Alles voorbij in 30-40 seconden...
          Last edited by baloo; 30 september 2011, 19:44. Reden: link naar onbewerkte foto
          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Mooie avondshots met een heel leuk toestel.

Grtjs
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Working...
            X