Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Macro 03 Juli

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD Macro 03 Juli

Vorige week zondag meegedaan aan de Macro shoot, dan enkele dagen naar de zee geweest, dus weinig tijd gehad om mijn foto's te bekijken.

Het was mijn allereerste ervaring met Macro's van insecten, maar de tips en hulp van de aanwezige BD'ers hielpen me op weg.

Aangezien Macro voor mij een nieuw terrein is, zijn alle tips en commentaren meer dan welkom.
    Hier dus enkele van mijn foto's :

Zonder statief getrokken.

Uit de hand getrokken. Ben niet echt tevreden over de kleur. Na het exporteren uit LR3 lijkt het groene donkerder als het origineel.

Het model voor vele andere aanwezige BD'ers (reeds een paar keer hier gepost, maar ik wil toch weten of deze goed genoeg is)

Re: SD Macro 03 Juli

hallo Jean-Francois,
    ik doe dit trouwens ook dikwijls zonder statief hoor, enkel de sluitertijd moet je dan heel goed in de gaten houden.

insecten schiet je meestal het best aan de zijkant, niet altijd makkelijk zoals je nu weet
    1ste is hierdoor zeer druk, soms even wachten tot ze terug tevoorschijn komen.
    2de staat er mooi scherp op maar zou links wel wat weg croppen.
    3de is SUPER (was toch een braaf model hé )
    groetjes Pascal
    Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
    mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

Comment

Pajoke65 heeft alles al gezegd.
      Nummer drie is inderdaad super.
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Bedankt voor de commentaren en tips.

Bij foto #1 had ik al de indruk dat het te druk zou overkomen. Ik heb een paar andere foto's van deze sprinkhaan (ik vermoed een sabelsprinkhaan?) van de zijkant getrokken. Misschien had ik beter daar er eentje van gepost.

Bij foto #2 :

Alleen links wat wegcroppen? Of van allen kanten een beetje?

Comment

Working...
        X