Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD - Riviertjes in de Sneeuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD - Riviertjes in de Sneeuw

Hier mijn plaatjes:

Langs de Hoëgne: we zijn een paar keer onder de omgevallen bomen door moeten kruipen, maar deze dappere boog wel maar brak niet...

.

Eentje in de namiddag aan het bekende stuwmeer. Voor de verandering eens de hele dam meegenomen omdat die er zo mooi maagdelijk wit bijlag.

.

's morgens, pas op weg in Hockai. een hele andere tint in de foto. Apart zag ze er heel natuurlijk uit maar naast de anderen... Ben dan toch maar aan witbalans gaan sleutelen maar dan werd de plaat al gauw erg grauw. Er is wel een uurtje in het begin van de wandeling héél ander (mooi) licht geweest en dus schrijf ik het dan maar daar aan toe...

.

Nog eens bedankt aan de anderen: een toffe bende om mee op stap te gaan en een motivatie om tegen de lente een nieuw thema te zoeken.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Re: SD - Riviertjes in de Sneeuw

Hans, geeft heel goed de sfeer weer van de sneeuwlandschappen.

In je derde foto zie je afdrukken van het wild die zijn weg zoekt in de sneeuw.

Thx voor de prachtige dag.

Comment

3 mooie beelden Hans
      Groeten!

500px / Facebook

Comment

Ook al kon ik er niet bij zijn toch voel ik de sfeer dankzij deze mooie beelden.
        www.photo-rudi.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
          Langs de Hoëgne: we zijn een paar keer onder de omgevallen bomen door moeten kruipen, maar deze dappere boog wel maar brak niet...
          Er waren inderdaad zeer veel bomen gesneuveld door de zware last van de sneeuw.
          k'Heb daar trouwens nog andere bomen zien vallen...
          Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
          Ben dan toch maar aan witbalans gaan sleutelen maar dan werd de plaat al gauw erg grauw.
          Het was niet makkelijk om de sneeuw wit te krijgen zonder dat het geheel er vaal begon uit te zien, ik heb ook een beetje hinder ondervonden in het begin door de instelling van mijn witbalans.

Hans, ik ben ook eens gaan kijken op uw website.
          Mooi afgewerkt
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Hey Hans,

't was een leuke dag en deze foto's weerspiegelen dit zeker
            Ik heb ook moeilijkheden gehad met het wit van de sneeuw. Overbelichten was mij gezegd maar in het begin was het van het goede teveel waardoor er heel wat foto's uitgevreten werden. Maar zo leren we weer wat bij he
            Rudi
            Fuji XT-4 en wat glas
            Web: Flickr

Comment

Dank je voor het mooie beeld van de dam!!

Zo heb ik het beste ervan zonder koude voeten!

En het licht in de derde foto vind ik super...

Ik - heel persoonlijk - vind dat de sneeuw op een foto er niet 'wit' uit moet zien!!

Kijk naar schilders als monet die zien dat schaduwen vaak blauwer of roder zijn, en de kleur van het licht verandert op elk moment...

De kunst vind ik juist dat natuurlijke licht vast te leggen, ook in zijn surreële kantjes...

Comment

Working...
              X