Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op zo'n locatie kan je met een Fish-Eye lens heel andere foto's maken dan met een gewone lens. Maar het is zeker geen lens die je dagelijks kan gebruiken.
Bij de tweede foto stond ik net op de juiste plaats toen ik omhoog keek door de zoeker. Het hele dak paste net op de foto, maar het was wel moeilijk om het "recht" op de foto te krijgen. Door de vervorming van de lens moet je alle hoeken goed in het oog houden voor je op het knopje drukt, achteraf is er niet veel meer te corrigeren. Een andere foto kan je veel gemakkelijker recht zetten achteraf, als je bij een fish-eye foto dezelfde correctie uitvoert dan zie je dat het fish-eye effect niet meer uitkomt.
Een ander probleem is dat ik bij dergelijke foto's mijn statief niet kan gebruiken, want ik heb zaterdag gemerkt dat ik dat niet recht naar boven kan zetten. Als ik de camera omdraai dan lukt het wel, maar dan zit er een hendel in de weg. Dat komt mee op de foto als ik de fish-eye gebruik. Het plafond van de eerste foto heb ik ook nog als nachtfoto, en daar heb ik een groot stuk moeten wegsnijden omdat dat deel van het statief mee op de foto stond.
De laatste foto's in mijn album zijn s' avonds gemaakt, daarvoor moet ik Soeki Wan nog bedanken, alleen zou ik daar s' avonds niet met de camera durven rondlopen om foto's te maken.
Comment