Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje : Brussel SD 2, rond de kruidtuin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje : Brussel SD 2, rond de kruidtuin

    Hoe kan ik deze 3 nog beter maken? Of beter gezegd, beter fotograferen om te beginnen? Voor diegene die er niet bij waren, nee, er was geen plek om met een statief te werken







    Mijn kleine album, er komen er later nog enkele bij, maar voorlopig had ik niet meer tijd http://forum.belgiumdigital.com/memb...kruidtuin.html

  • #2
    Re: Vraagje : Brussel SD 2, rond de kruidtuin

    Ja Sanne , geen gemakkelijke , poes
    De eerste zou ik op het kantje van het haalbar toch proberen ergens tegen te leunen, ... om een stabiel geheel te hebben. Uw statief als monopod gebruiken kan al heel wat helpen (dus de poten uitlengen, maar niet open spreiden).
    Die eerste zou ik ook nemen met een zo groot mogelijk diafragma (klein diafragmagetal), en iets hogere ISO (tot geen ruis). De weerkaatste items vidn ik eerder stroend als semiescherp onderwerp ...
    Zeker opnames doen in RAW en eventueel grijskaart gebruiken ...
    Bij twee en drie snap ik niet juist wat je beoogt met de opname. Dit ook weer door een bijna totaalscherpte en iets te weinig tekeing in de zijkant.
    Maar, we zijn er om te leren en misschien eerst goed opgeven wat je in de foto's beoogt en wat het echte onderwerp is ...
    Knap detailwerk trouwens in je ienie-mini-piene-albumke
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje : Brussel SD 2, rond de kruidtuin

      Goedemorgen

      Ik vond al die weerspiegelingen zo leuk daar binnen. Maar dat trekken op een deftige manier lukt dus niet Misschien als het niet zo druk is dat het beter gaat, als er meer tijd voor kan genomen worden. 't Was er nu hectisch achter mijn rug, hehe. 'k Zat net aan het plekje waar iedereen passeerde voor bestellingen op te nemen, drank aan te pakken,...

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje : Brussel SD 2, rond de kruidtuin

        Zat jij niet ongeveer naast mij daar?

        had je mijn statief even moeten vragen, datgeen dat ik daar aan de tafel geschroefd had

        In verband met je foto's, de eerste vind ik toch redelijk geslaagd.
        van de 2 anderen vind ik de laatste de beste oplossing. de eerste hiervan vind in niks.

        Veel tips om het te verbeteren kan ik je echter niet geven.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje : Brussel SD 2, rond de kruidtuin

          Sannepoes,

          Ik moet zeggen knap dat je het geprobeerd hebt.

          Ik vind de tweede en de derde niet zo geslaagd
          De eerste vind ik wel

          Misschien had je wat meer van de zaal moeten meenemen en zo laten zien dat het een weerspiegeling is?

          Greetz,
          Peeke

          SD - Brussel 2 - Specialles
          SD - Brussel 2 - Speciallekes (II)
          SD - Brussel 2 - Speciallekes (III)
          SD - Brussel 2 - Speciallekes (IV)

          Album SD -Brussel2: http://picasaweb.google.be/pwilleke/...eat=directlink
          ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

          Comment

          Working...
          X