Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-Brussel - Hotel Metropole

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD-Brussel - Hotel Metropole

De absolute meerwaarde aan deze SD (naast het aangename gezelschap) vond ik de locaties waar ik zonder iemand die dit geregeld heeft nooit zou hebben durven binnenwandelen en mijn statief openzetten. Purlut en Patricske nog eens bedankt voor de organisatie.

Mijn eerste reeksje dan ook van één van deze locaties:

Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
    vroeger op dit forum bekend als wAckO

Re: SD-Brussel - Hotel Metropole

Mooie plaatjes. Leuk dat we daar met zovelen toch elk verschillende hoekjes gevonden hebben!
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Knappe foto's, zeer goed vastgelegd. Vooral de kleur en licht, is heel moeilijk daar zo een correcte belichting te hebben.
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Mooie zaken.
        Inderdaad René, maar dat is nu ook een lokatie waar je in feite twee dagen SD kan organiseren en je hebt dan nog niet alles gezien.
        Zo zijn er 127 kmaers die allemaal compleet verschillend zijn,
        Iedere vergaderzaal is eveneens eigen en verschillend (ik heb er nu al 4 kunnen zien en iedere keer kom ik ogen tekort). Zo is er boven op het 19de (ze bedoelen wel 19de eeuw) een schitterend restaurant dat je ook via een bitendeurke kan bereiken ...

Ik merk wel dat iedereen het enorm moeilijk heeft met de juiste wit-balans.
        Ik ben er nu al verschillende keren geweest en heb het voorrecht dat ik er nog verschillende keren mag binnen stappen en merk telkens dat de kleurindruk bij afwerken van de foto's steeds afwijkt tot heeel ernstig afwijkt van de realiteit.
        Ik neem nu foto's, bewerk ze 's avonds, maar pas de raw niet aan, teken de bewerkingen op en de dag nadien ga ik met het eindresultaat nachecken en merk dan de enorme verschuivingen op.
        De persoon die momenteel de beste kleurwaarde heeft (witbalans) is NikoV
        Je zit er ook heel dichtbij hoor, maar neem eens de tijd om eens terug te gaan (zonder fototoestel) en gewoon te kijken en de kleurindrukken op te doen ...
        geel-groen-blauw is de hoofdkleur in het gebouw, waar velen aan rood-bruin zitten te werken en blijkbaar hebben veel van onze toestellen een rood-honger
        Ik weet het, technisch verschrikkelijk moeilijk en misschien is dat de redenen waarom er zo weinig te vinden valt ... van deze parel in de hoofdstad.

Nu, de foto's zijn schitterend en knap gevonden.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

We zullen eens een grijskaart-dag moeten organiseren...
          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
            We zullen eens een grijskaart-dag moeten organiseren...
            Aan 15% ?
            En ik twijfel niet aan de BD-ers hoor, de info slaat vooral op al diegenen die met hun compactjes (niet jij Patric) daar binnen shooten en dan rode speelzalen en kamers hebben
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Ik laat over het algemeen de witbalans op 'auto' staan omdat ik liever achteraf aan de RAW sleutel.
              Dat doe ik dan ook liefst manueel omdat ik naar een evenwicht zoek tussen een realistische kleurenweergave en het weergeven van de specifieke lichtkleur/sfeer van een bepaalde ruimte. In mijn herinnering was het Metropole opvallend warm van kleur qua sfeer.

Ik denk dat de bovenste 2 foto's zo goed als op de realistische weergave zitten (te zien aan de kleur van de sleutels en de madam met het witte T-shirtje in de spiegel).
              De derde heb ik expres wat warmer gelaten omdat het zo overeenkomt met mijn herinnering van de plaats en van kleur mooi past in het reeksje (en gewoon omdat ik het mooier vond ).
              Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
              vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Foto 1 is heel knap, had alleen de telefoon iets meer rechts in de foto gekadreerd waardoor ook nog eens het concierge-plaatje er helemaal opstond
                Bij foto 2 had ik graag net iets meer ruimte onder de pilaar gezien maar ook een heel mooie compositie.
                Foto 3 zegt mij persoonlijk iets minder maar blijft ook een goede compositie.
                De 3 foto's zijn iets te warm qua wit-balans, ik zie dit juist aan de sleutels in foto 1.
                Enkele van de betere die ik gezien heb van het hotel samen met de visoogjes...

Comment

Wacko,

Dit zijn zeer leuke foto's, het doet me plezier ook eens interieur foto's te zien zonder verlopend perspectief

Goed gedaan

Greetz,
                  Peeke
                  ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Working...
                  X