Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oja, chocola (deel 2) of de Chef en de Leerling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oja, chocola (deel 2) of de Chef en de Leerling

Zoals ik gisteren zei (in de post van Aquarius), ook ik heb "compromitterende foto's" van mijn vrouw. Ik toon hier even de Chef & de Leerling. Het effect (om de achtergrond iets te vervagen, en de aandacht naar het onderwerp te trekken), is iets dat ik momenteel in iPhoto uitprobeer.

De Chef

De Leerling

(van het resultaat, de smospraline puur amatuur, heb ik helaas geen goede opname, maar die van Aquarius spreekt boekdelen )
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Oja, chocola (deel 2) of de Chef en de Leerling

De eerste is een zeer knappe bewerking
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

is niet echt mijn smaak maar heeft wel iets die vignettering (zou die van Bart eens vierkant proberen Les)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
        is niet echt mijn smaak maar heeft wel iets die vignettering (zou die van Bart eens vierkant proberen Les)
        't Was dan ook maar een probeersel, Linda: rechtstreeks op de JPG in iPhoto (en da's Macintosh!), terwijl ik normaal van de RAW vertrek en na een klein verwijl in Adobe Camera Raw, de meeste van mijn aanpassingen doe in Photoshop CS3 (waar ik eigenlijk nog veel te weinig van afken).
        Vierkant zeg je? Bedoel je croppen? Zoiets?

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Vindt deze tweede geposte veel beter zoals Linda aanhaalde.
          Knap
          Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
          Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Dank je, Bachus. Eerlijk gezegd: ik schrok ook van het mooie resultaat! De enige spijt die ik heb is dat mijn externe flash het beneden reeds opgaf (enfin, de batterijen toch), zodat ik boven met de ingebouwde flash van de 50D moest werken.

Comment

Dat is inderdaad een mooie foto die laatste.
              Uw vrouwke had er wel plezier in! Het was fijn om te zien hehe.

Ik ga mij toch ook eens zo'n externe flash aankopen. (en nu is het de moment met het mooie cadeautje ) Mijn foto's van in de chocolatier met de interne flash trekken op niet veel om eerlijk te zijn.

Comment

de tweede aangepast foto is heel knap, nu gaat de aandacht helemaal naar de handeling 'k Ben ook niet zo voor vignettering, misschien is het beter als je de selectie voor het vignet wat zachter maakt nu zie je een duidelijke zwarte rand op de witte muts
                Groetjes Vicky

Comment

mooi effect
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Bedankt voor het commentaar en de bijkomende tips.
                    @Sannepoes: Moederdag komt eraan, zekerst? Die externe flash (en later nog een diffuser - maar da's gewoon zo'n plastic dopje erbovenop - betekent een wereld van verschil voor de foto's die je met flash MOET maken. Ik haat het nog steeds, flashen, maar soms (ik denk ook aan jouw klasje) kun je werkelijk niet anders. Bij mij is het de enige manier om mijn kleindochter te kunnen bevriezen, zonder dat zij lelijke slagschaduwen (om nog niet te spreken van rode ogen) in haar gelaat heeft.
                    @Vicky: die effecten zitten ingebakken in het Mac-programma iPhoto, maar had ik totnogtoe niet gebruikt. Ik ben altijd argwanend als iemand zijn foto omzet naar z/w, of zo'n vignettering, of nog wat toepast, want da's volgens mij altijd om iets te verbergen. Ook bij mij was het om de aandacht naar het onderwerp: die handen, te trekken.
                    Maar Linda's voorstel om vierkant te croppen heeft, voor mij toch, een fantastisch resultaat opgeleverd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      De enige spijt die ik heb is dat mijn externe flash het beneden reeds opgaf (enfin, de batterijen toch), zodat ik boven met de ingebouwde flash van de 50D moest werken.
                      Had dit eens gezegd, ik had reserve bij!
                      Mooi, ook mijn voorkeur gaat naar de update
                      Groetjes Hendrika

Comment

Dank, Hendrika. Ik wist niet eens dat jij een externe flash gebruikte. Welke? (Ik heb de 580EX II, maar dat zijn gewoon AA-batterijtjes; de mijne zijn herlaadbaar, maar blijkbaar te snel op!) Ik zal ook nooit meer op pad gaan zonder reserves. Tijdens de wandeling nog heb ik iemand verteld dat, de eerste keer dat wij het Hallerbos bezochten, ik ook voor de allereerste keer in RAW begon te schieten. Met een 1GB kaartje, notabene! Wat was het gevolg? Binnen het uur zat ik zonder geheugen, terwijl mijn vrouw nog lustig (toen nog niet in RAW, nu, omwille van de nabewerking altijd) kon voortschieten.

Al doende leert men, zegt een oud-Vlaams gezegde. (Maar ik heb pas Vlaams geleerd op latere leeftijd).

Comment

Dank, Hendrika. Ik wist niet eens dat jij een externe flash gebruikte. Welke? (Ik heb de 580EX II, maar dat zijn gewoon AA-batterijtjes; de mijne zijn herlaadbaar, maar blijkbaar te snel op!) Ik zal ook nooit meer op pad gaan zonder reserves. Tijdens de wandeling nog heb ik iemand verteld dat, de eerste keer dat wij het Hallerbos bezochten, ik ook voor de allereerste keer in RAW begon te schieten. Met een 1GB kaartje, notabene! Wat was het gevolg? Binnen het uur zat ik zonder geheugen, terwijl mijn vrouw nog lustig (toen nog niet in RAW, nu, omwille van de nabewerking altijd) kon voortschieten.

Al doende leert men, zegt een oud-Vlaams gezegde. (Maar ik heb pas Vlaams geleerd op latere leeftijd).
                          Die van mij is de 430 EX ook met gewone batterijtjes, maar 'k kan er echt nog niet goed mee werken. Mijn beste foto's bij de chocolatier zijn die die zonder flits gemaakt zijn
                          Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                            Die van mij is de 430 EX ook met gewone batterijtjes, maar 'k kan er echt nog niet goed mee werken. Mijn beste foto's bij de chocolatier zijn die die zonder flits gemaakt zijn
                            Zonder flits! Dan moet je toch wel je ISO opvijzen, niet? Maar ik moet inderdaad wel leren met die (externe) flits om te gaan, al is het maar 1-2 keer per jaar dat 'm echt nodig heb.
                            Nog een leuke anekdote: niet zo lang geleden, tijdens de fotografiecursus die we bij onze lokale club volgden, was er een uitstap naar het (lokale) park. Het eerste dat onze begeleider ons vroeg was: "Je hebt je (externe) flitser toch meegebracht?" waarop ik helaas ontkennend moest antwoorden. Zijn antwoord: ALTIJD je flitser meebrengen, en buiten (b.v. bij tegenlichtopnames) altijd gebruiken.
                            (dus voortaan heb ik mijn flitser bij, vanaf de volgende keer met een stel reservebatterijen )

Comment

Zonder flits! Dan moet je toch wel je ISO opvijzen, niet?
                              Mijn foto van de chocolatier : iso 200 zonder flitsen.
                              Groetjes Hendrika

Comment

Working...
                              X