Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Drie mooie composities, bij de eerste misschien een beetje jammer van het torentje dat in de takken verdwijnt. De belichting en kleuren van de tweede zijn zeer goed. Ook de derde past perfect in deze serie.
Ik zie wel aan de exif dat je nog niet gewend bent aan de nieuwe camera.
Je hebt de foto's allemaal gemaakt op f16 om toch maar zeker voldoende scherptediepte te krijgen, maar als je het diafragma verder dicht zet dan f11-f13, dan zal de scherpte sterk verminderen door diffractie.
Op f8-f11 zijn de meeste objectieven veel scherper dan op f16.
Bij landschapsfotografie zet ik zelden het diafragma verder dicht dan f11, want met een breedhoek heb je dan al ruim voldoende sherptediepte.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Drie knappe foto's.
Ik zie wel aan de exif dat je nog niet gewend bent aan de nieuwe camera.
Je hebt de foto's allemaal gemaakt op f16 om toch maar zeker voldoende scherptediepte te krijgen, maar als je het diafragma verder dicht zet dan f11-f13, dan zal de scherpte sterk verminderen door diffractie.
Op f8-f11 zijn de meeste objectieven veel scherper dan op f16.
Bij landschapsfotografie zet ik zelden het diafragma verder dicht dan f11, want met een breedhoek heb je dan al ruim voldoende sherptediepte.
hé bedankt voor die tip Dat wist ik niet en ga ik volgende keer zeker aanpassen.
3 mooie compo's
idd jammer van het verlies aan scherpte heeft die ook niet te maken met de houding van fotograferen want ik zag je steeds het toestel voor je te houden ipv door de occulair te kijken
Comment