Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

    Twee mensen die zich afvroegen wat ik aan 't fotograferen was...





    Twee paashazen, die kijken naar de omgeving die achter hen ligt





    Twee keer 't zelfde en ook weer niet 't zelfde... soms zie je meer, soms minder. Soms wil je meer zien, soms wil je dingen niet zien...

    Last edited by FestinaLente; 3 april 2009, 06:53.

  • #2
    Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

    3 is een knap sociaal sterk beeld

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

      Heel knap gezien ...
      Ik ga straks effen die mannen in de hubertus de groetjes overbrengen van U CHris.
      Dit vind ik nu eigenlijk het hele leuke in deze reeksen ... We zijn allen in de Sint-Hubertusgalerij geweest en van iedereen totaal andere beelden ...
      Bij de 2de stel ik me de vraag of je die soms vervelende reflectie niet kwijt kan door gebruik te maken van een pol-filter ? 't Is maar dat Pasen nadert en ik geen eiren lust van hazen ... en liever wat glas zie
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        Bij de 2de stel ik me de vraag of je die soms vervelende reflectie niet kwijt kan door gebruik te maken van een pol-filter ? 't Is maar dat Pasen nadert en ik geen eiren lust van hazen ... en liever wat glas zie
        De reflectie kan je inderdaad kwijt door een polarisatiefilter, maar dan ben je ook die reflectie van de Hubertus-galerij voor een stuk kwijt, en 't is net die, waarom ik het beeld maakte. Zo zie je waar de Paashazen staan en waar ze naar gericht staan. 't Zijn voor mij twee beelden in deze foto... onderaan de Paashazen en de winkel, bovenaan de locatie.

        Comment


        • #5
          Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

          Chris, drie mooie plaatjes. Die tweede heeft voor mij iets speciaal met de refelx in het raam.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • #6
            Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

            Snapte wel je bedoeling hoor , je titel zegt die trouwens, was alleen maar een bedenking en/of vraag of je inderdaad reflecties op een raam weg krijgt ? Vooral omdat het gereflecteerde licht ook al eens via ramen (glas) is binnen gekomen en eventueel al gereflecteerd is op ander materiaal ?
            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            De reflectie kan je inderdaad kwijt door een polarisatiefilter, maar dan ben je ook die reflectie van de Hubertus-galerij voor een stuk kwijt, en 't is net die, waarom ik het beeld maakte. Zo zie je waar de Paashazen staan en waar ze naar gericht staan. 't Zijn voor mij twee beelden in deze foto... onderaan de Paashazen en de winkel, bovenaan de locatie.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              De reflectie kan je inderdaad kwijt door een polarisatiefilter, maar dan ben je ook die reflectie van de Hubertus-galerij voor een stuk kwijt, en 't is net die, waarom ik het beeld maakte. Zo zie je waar de Paashazen staan en waar ze naar gericht staan. 't Zijn voor mij twee beelden in deze foto... onderaan de Paashazen en de winkel, bovenaan de locatie.
              Ik ben zeer tevreden over je opnames en vooral de bedenking die je vooraf gemaakt hebt om ze te nemen.
              dit is fotografie waar je eerst over nadenk. De uitleg komt pas later.technisch gezien ziet het er allemaal fraai uit en de compos mogen er zeker wezen.
              De eerste die heeft meteen mijn aandacht getrokken door het koppel wat gelijktijdig kijkt.Ik scrolde naar boven aan de rand van mijn scherm om te kijken of hier een crop nodig was maar voor mijj hoeft dit niet..Mooie shot.
              De paashazen en de reflectie is mooi gezien . Tis nogal een druk beeld naar mijn mening..maar dat is weer persoonlijk smaak.

              Nummer 3 is wel goed gezien en vastgelegd.De scheiding van de spiegeling precies in het midden wat deze foto mooi maakt. Het was alleen nog sterker geweest als de zwerver op de achtergrond weg was uit het beeld. Nu loopt hij een beetje in de vrouw.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Nummer 3 is wel goed gezien en vastgelegd.De scheiding van de spiegeling precies in het midden wat deze foto mooi maakt. Het was alleen nog sterker geweest als de zwerver op de achtergrond weg was uit het beeld. Nu loopt hij een beetje in de vrouw.
                Ik nam het beeld gefocust op de dame. Dat ze net binnenging zag ik meteen ook in de spiegeling en zo gaat ze in de muur. De zwerver maakt voor mij eigenlijk voor een stuk het beeld. In 't echt zien we hem, maar willen we hem wel zien...

                Wat de tweede betreft... ik wist dat hij druk was, maar 't was daar nu éénmaal druk. Hoe kan ik anders de paashazen en de omgeving in één beeld krijgen ? Ik heb ook verschillende beelden van de galerij, maar in deze staat de veel gefotografeerde galerij er ook op, dus twee beelden in één beeld.

                Wat de eerste betreft, is 't voor een stuk geluk, maar ik had mijn beeld genomen op de cinéma en dan was 't even wachten.

                Comment


                • #9
                  Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

                  De mooie nummer 3 heeft zóveel laagjes, Chris... Doet me zelfs wat aan onze surrealisten denken!
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

                    Hoi Chris..

                    weer drie hele mooie platen hoor !!!

                    gr. J@siu !!!
                    >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

                      3 hele mooie Voor mij de derde als beste, en dan de hazen in de vitrine

                      MVG,

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD 28-3 Brussel - Twee in één beeld.

                        Nummer drie is echt goed, de weerspiegeling zit op de juiste plaats. Goede compo.
                        BD0681BE -
                        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                        Comment

                        Working...
                        X