Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Honden-SD Deel 1 - Actiefoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Honden-SD Deel 1 - Actiefoto's

Zo, net terug thuis.
    Wat vinden jullie van de resultaten?
    Alvast bedankt voor de reacties

Dit was het scherpste dat ik hem kreeg, mijn AF is toch iets te traag
    Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
    Foto-Alex

Re: Honden-SD Deel 1 - Actiefoto's

Het idee van de laatste foto verdient alleszins een prijs, goed gezien
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Leuke serie. Jammer dat die laatste net niet helemaal scherp is. Was anders beslist een toppertje.
      Mijn foto´s zijn hier te bekijken: http://www.pbase.com/marga_dd
      en hier http://www.als-kat-en-hond.nl
      Ik fotografeer met Olympus E3 en E 510

Comment

Compo van 3 is erg mooi.... 't ja die AF, ik herken het probleem.

1 en 2, goed scherp! Wat een verschil hé die AF van een D700...
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
          Dit was het scherpste dat ik hem kreeg, mijn AF is toch iets te traag
          Aangezien je bij zo'n foto al weet wat je wilt kan je al op voorhand scherpstellen - dan hoef je alleen nog op het juiste moment af te drukken...

Comment

Aangezien je bij zo'n foto al weet wat je wilt kan je al op voorhand scherpstellen - dan hoef je alleen nog op het juiste moment af te drukken...
            Dat heb ik vroeger ook geprobeerd. Maar het vereist heel wat ervaring...
            Als je afdrukt bij het afzetten voor de sprong, dan is de hond de horde al gepasseerd eer de sluiter open is. Het gaat om micro seconden....

Je zou dan denken, 4 beelden /sec (meer kan mijn D200 niet), maar zelfs dan zitter er meer missers dan sucessen tussen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
              Dat heb ik vroeger ook geprobeerd. Maar het vereist heel wat ervaring...
              Als je afdrukt bij het afzetten voor de sprong, dan is de hond de horde al gepasseerd eer de sluiter open is. Het gaat om micro seconden....

Je zou dan denken, 4 beelden /sec (meer kan mijn D200 niet), maar zelfs dan zitter er meer missers dan sucessen tussen...
              Ik vraag mij af of dit beter zou gelukt zijn met de D80+70-200 AF-S VR (Snellere AF)...
              Dan zou ik namelijk wel overwegen om eerst deze lens te kopen en later een nieuwe body
              Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
              Foto-Alex

Comment

Vyrus, heeft je D80 een AF-ON knop?

Dat zou een oplossing kunnen zijn. Ik ga komend weekend wat testen...

Zie de laatste reacties in deze topic

Comment

En toch leuke foto's, naturlijk verlegt men zijn grenzen en wil men meer. Iso 800, net iets onderbelichten en daarna op de Pc oplichten, daarmee win je 2 stops met je diafragma en zal je meer diepenscherpte halen. Zet dan in vorrand scherp, niet op het paneel, maar net iets ervoor.
                  DE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON EST DISPUTANDUM
                  D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
                  BD0941BE website: www.fotoplezier.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                    Vyrus, heeft je D80 een AF-ON knop?

Dat zou een oplossing kunnen zijn. Ik ga komend weekend wat testen...

Zie de laatste reacties in deze topic
                    Heb ook gereageerd op dat topic, volgens mij gaat AF-ON niets helpen, aangezien het gewoon een manier is om je autofocus manueel te starten (ipv. je ontspannerknop half in te drukken).
                    Foto-Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yquem Bekijk bericht
                      En toch leuke foto's, naturlijk verlegt men zijn grenzen en wil men meer. Iso 800, net iets onderbelichten en daarna op de Pc oplichten, daarmee win je 2 stops met je diafragma en zal je meer diepenscherpte halen. Zet dan in vorrand scherp, niet op het paneel, maar net iets ervoor.
                      De huidige foto is op ISO400 getrokken, door naar ISO800 te gaan zou ik maar 1 stop winnen (x2).

Kan je ook eens motiveren waarom jij zou onderbelichten? dat begrijp ik helemaal niet, maar 't zal wel aan mij liggen hoor

bedankt voor de tips iig
                      Foto-Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                        De huidige foto is op ISO400 getrokken, door naar ISO800 te gaan zou ik maar 1 stop winnen (x2).

Kan je ook eens motiveren waarom jij zou onderbelichten? dat begrijp ik helemaal niet, maar 't zal wel aan mij liggen hoor

bedankt voor de tips iig
                        Als je één stop onderbelicht, door het diafragma om één stop te openen (dus groter getal), win je uitaraard aan scherpendiepte maar moet je achteraf op je PC 1 stop ophelderen, iets wat bijna zonder verlies mogelijk is.
                        DE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON EST DISPUTANDUM
                        D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
                        BD0941BE website: www.fotoplezier.be

Comment

Working...
                        X