Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ghent by Night 21/11/08

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ghent by Night 21/11/08

Niet dat ik de eerste wil zijn. Maar het weer is al zo slecht als gisterenavond.
    Gisteren tussen de regenbuien door toch enkele gebouwen met een verlichting kunnen bezoeken en fototoestel boven gehaald.

Hier mijn eerste, vergeef me, maar ik kan die namen van die kerken niet uiteen houden. Ze staan dan ook zo kort om mekaar he daar in Gent. Het is er eentje op weg naar de plaats van de afspraak.

Iso = 100
    F =8.0
    S = 1.3

De tweede is genomen na de eerste regenbui bij het gebouw 'Het Pand'.

Iso = 100
    F = 8
    S = 6.0

De derde tenslotte is genomen op de Kouter gekend voor zijn bloemen markt en op de grond vind je verschillende bloemen met er een naam in verwerkt maar dit is er een eentje van een bloem blad dat op de Kouter staat.

Iso = 100
    F = 8
    S = 4.0

Wat vinden jullie ervan . of misschien
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Re: Ghent by Night 21/11/08

Heel mooi PatricsKE !
    Vooral de 2de met het weinige licht dat er was ...

Comment

2-3-1
      Ja, ik had ook zin om die tweede te nemen, maar die van hierboven gunden ons dat niet.
      Bij drie is dat geen bloemblad, maar gewoon een blad.
      Was dat blad komen aanwaaien ? Nochthans geen bomen gezien op 't plein.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

2 en 3 zijn héél knap!

Spijtig van de lichte beweging bij de eerste.
        Sony alpha 200 met glas en flitser...

Comment

2 en 3 zijn inderdaad heel erg knap. Mijn voorkeur voor 2.
          De eerste ontbreekt een beetje scherpte wind ik persoonlijk.
          Btw het prettig kennis gemaakt te hebben gisteren.

Groeten,

Mark
          http://markwijnants.zenfolio.com/
          Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Hey Patric.. ske (zo klein was je nu ook weer niet :P)
            In tegenstelling tot alle andere ben ik een grote fan van de eerste... de onscherpte geeft toch een speciaal effect dat het gebouw er mysterieus doet uitzien.. De kleur is tevens heel mooi
            ~ Visit my Blog ~
            ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

2 en 3 om een beetje heimwee naar mijn FZ18 te krijgen...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Is dat met de FZ18 gedaan, Patric? Knap! Laat ze dadelijk aan mijn vrouw zien die hetzelfde toestel heeft.

(de eerste lijkt me inderdaad bewogen te zijn; van statief gewerkt of stond er zoveel wind?)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  2 en 3 om een beetje heimwee naar mijn FZ18 te krijgen...
                  Nete, je moet geen heimwee hebben. Je foto's van vorige week mogen er best zijn. Trouwens als je deze FZ18 op statief kan zetten, kan je een lage ISO aanhouden en kan je zo'n perfecte foto's nemen dat met een DSLR (in sommige omstandigheden toch). Alleen heb je met een FZ18 te snel een statief nodig omdat je niet naar een hoge ISO kan gaan en je altijd met een lange sluitertijd zit dan. Het probleem van de FZ18 is en blijft de ruis op ISO boven de 400.
                  Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Is dat met de FZ18 gedaan, Patric? Knap! Laat ze dadelijk aan mijn vrouw zien die hetzelfde toestel heeft.

(de eerste lijkt me inderdaad bewogen te zijn; van statief gewerkt of stond er zoveel wind?)
                    LesC, dit is inderdaad met mijn FZ18. Je haalt het aan, eerste met statief en veel wind. Maar ik denk dat ik voor deze foto eerst heb scherp gesteld en dan een andere compo heb genomen. MIsschien is dat de reden.

Comment

Nr3 met het blad... is maar een idee... misschien had je je lens eens volledig open moeten zetten om een grote dof te creëeren (zeg het 't is maar een ingeving à la minute)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                        Nr3 met het blad... is maar een idee... misschien had je je lens eens volledig open moeten zetten om een grote dof te creëeren (zeg het 't is maar een ingeving à la minute)
                        Tiens... interessante opmerking eigenlijk. Mijn vraag: kan dat wel, bij nachtfotografie (omdat de kenners ons aanraden een klein diafragma/groot f-getal te kiezen)? Wie kan hier een zinnig antwoord op geven?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
                          LesC, dit is inderdaad met mijn FZ18. Je haalt het aan, eerste met statief en veel wind. Maar ik denk dat ik voor deze foto eerst heb scherp gesteld en dan een andere compo heb genomen. MIsschien is dat de reden.
                          Toch maakt die FZ18 uitstekende foto's, Patric, maar natuurlijk ligt het altijd meer aan het mannetje/vrouwtje achter de camera, dan aan de camera zelf.
                          (hoewel ik je, wat ISO-waarden betreft, gelijk moet geven. Gelukkig wordt er voor nachtfotografie traditioneel een ISO 100 gebruikt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Tiens... interessante opmerking eigenlijk. Mijn vraag: kan dat wel, bij nachtfotografie (omdat de kenners ons aanraden een klein diafragma/groot f-getal te kiezen)? Wie kan hier een zinnig antwoord op geven?
                            Weet je wat, ik woon er toch kwasie dichtbij... ik zal het eens proberen als het eens droog blijft met een 50mm prime op f2,8 en met mijn kidlens op f4,5

Comment

deze van het pand is mooi Patric

Comment

Working...
                              X