Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Slag om Aarschot anno 1489

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD Slag om Aarschot anno 1489

Aarschot slaapt nog en heeft de deur laten openstaan

Au au au au au

Terugtrekken !

Album te bekijken op www.kiona.be

Wat vinden jullie van m'n "veldwerk" ?

Groetjes
    Kiona

Re: SD Slag om Aarschot anno 1489

Nog wat werken aan compositie, maar het ziet er veel belovend uit.

Enkel bij foto3 zou ik het gezicht wat lichter maken (probeer eens met de functie fill light)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      Enkel bij foto3 zou ik het gezicht wat lichter maken (probeer eens met de functie fill light)
      Probleem. Ik heb Photoshop CS versie 8 en ik gebruik die enkel voor de "makkelijke" knopjes zoals brightness en contrast enzo. Als ik het goed voorheb is die fill light functie iets uit PS elements 6 ? Is die ook beschikbaar bij jpg files ? (m'n camera kan geen raw aan).

Thanks !
      Kiona

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiona Bekijk bericht
        Probleem. Ik heb Photoshop CS versie 8 en ik gebruik die enkel voor de "makkelijke" knopjes zoals brightness en contrast enzo. Als ik het goed voorheb is die fill light functie iets uit PS elements 6 ? Is die ook beschikbaar bij jpg files ? (m'n camera kan geen raw aan).

Thanks !
        Kiona
        Bij JPeg files kan ik dit ook aanpassen in LR. Ik heb dit even gedaan voor de derde foto, en uit de donkere partijen komt veel ruis tevoorschijn.
        Hier vind je die foto.

Photoshop element heeft deze functie enkel bij rawconversie, niet bij jpeg.

Comment

Hoi Kiona,

Wat vinden jullie van m'n "veldwerk" ?
          Ziet er toch goed uit, niet?
          Je lijkt alleen nog betere plaatsjes gekregen te hebben bij het fotograferen. Vlak onder die toren,... daar ben ik niet geraakt.
          (Maar dat houden we tegoed voor volgend jaar.

Het lijkt me alleen dat waar bij mij de foto's te licht zijn, bij jou een tikje te donker lijken. Misschien de volgende keer de belichting dan iets minder naar beneden schroeven?

Voor mij steekt de eerste er bovenuit.
          's Morgens vroeg,... heel het kamp in rust,... en dan dat ochtendzonnetje voor de bomen.

groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
            Je lijkt alleen nog betere plaatsjes gekregen te hebben bij het fotograferen. Vlak onder die toren,... daar ben ik niet geraakt.
            (Maar dat houden we tegoed voor volgend jaar.
            Ik heb op zondag zelfs op de muur mogen gaan staan, en dat lijkt verleidelijk, maar daar zijn wel wat voorwaarden aan verbonden.
            - kennis van alle commando's van de zwaadvechters, boogschutters en vooral kannoniers
            - aangepaste outfit : wambuis en helm (en die heb ik nodig gehad, anders had ik nu een blauwe arm en een hersenschudding... )
            - lid zijn van een reenactment vereniging, voor de verzekering mocht er iets gebeuren
            - één jaar meelopen op veldslagen als water- of vaandeldrager om battle ervaring op te doen

Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan he

Groetjes,
            Kiona

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
              Het lijkt me alleen dat waar bij mij de foto's te licht zijn, bij jou een tikje te donker lijken. Misschien de volgende keer de belichting dan iets minder naar beneden schroeven?
              Ja, ik heb gezien dat mijn foto's allemaal aan de donkere kant zijn. Een beetje teveel onderbelicht. Ik kan op het veld zelf niet al te veel prutsen aan instellingen, daarom dat ik de belichting instel nog voor ik op het veld kom. Volgende keer maar weer een tikkeltje lichter

Groetjes,
              Kiona

Comment

Ik heb op zondag zelfs op de muur mogen gaan staan, en dat lijkt verleidelijk, maar daar zijn wel wat voorwaarden aan verbonden.

- aangepaste outfit : wambuis en helm (en die heb ik nodig gehad, anders had ik nu een blauwe arm en een hersenschudding... )

Groetjes,
                Kiona
                Je zat zeker goed ingepakt meis

http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

Working...
                X