Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De eerste is leuk door de geweldige gezichtsuitdrukkingen
De tweede is naar mijn mening te licht. Een foto van blinkend ijzer nemen is moeilijk als de zon schijnt. Zeker als het je eerste confrontatie is met dit soort blik Zelf schroef ik een polar voor m'n lensje en zet ik de lichtinval (of wat is het correcte woord ?) op -0.7 ofzo.
Ook spijtig dat de "overvaller" z'n linkerhandbescherming blijkbaar al kwijt was.
De derde is dan heel mooi, vredig kampementje aan het water.
eerste is inderdaad heel leuk maar ik zou die achtergrond nog wat blurren zodat de toeschouwers minder opvallen of ze wegcroppen.
tweede is ook knap maar die zon speelde parten
derde heeft mooie weerspiegeling
De eerste heeft inderdaad een drukke achtergrond. Dit kan je ook vermijden door het diafragma wat groter in te stellen.
De tweede met het harnas. Blinkend ijzer beinvloed de lichtmeter van je toestel, en dan die extra zon doet daar nog een stapje bij. Belichtingscompensatie instellen zodat je wat onderbelicht. Het gebruik van een polarfilter is denk ik niet nodig, maar de kenners kunnen dit misschien beter uitleggen.
De derde is een mooie overzichtsfoto. De reflectie in het water geeft zeker een meerwaarde bij de foto.
Pluspunten bij deze reeks zijn zeker de compositie. Op een klein detail na, en dat is de hand op de tweede foto van de aanvaller, die mocht er ook nog opstaan. dit hoort namelijk bij de aktie die je vastlegt.
De eerste is leuk door de geweldige gezichtsuitdrukkingen
Vond ik ook. ('k moet wel bekennen dat het een "lucky shot" geweest is.
De tweede is naar mijn mening te licht. Een foto van blinkend ijzer nemen is moeilijk als de zon schijnt. Zeker als het je eerste confrontatie is met dit soort blik Zelf schroef ik een polar voor m'n lensje en zet ik de lichtinval (of wat is het correcte woord ?) op -0.7 ofzo.
Met het spelen met de belichtingstijd heb ik idd nog wel wat werk. vooral als het zoals op het evenement nogal veel "wit " bevat.
De derde is dan heel mooi, vredig kampementje aan het water.
Deze vond ik ook "iets hebben" om de reflectie in het water.
eerste is inderdaad heel leuk maar ik zou die achtergrond nog wat blurren zodat de toeschouwers minder opvallen of ze wegcroppen.
Dan denk ik dat ik iets verkeerd begrepen had. Ik ging ervanuit dat hier op BD "een regel" was dat je alleen maar foto's mocht laten zien die niet bewerkt werden in Photoshop, en dat alleen het croppen en het spelen met scherpte, contrast en kleur was toegestaan.
De eerste heeft inderdaad een drukke achtergrond. Dit kan je ook vermijden door het diafragma wat groter in te stellen.
Op het moment dat die mannen naar voor stormden, had ik niet direct het besef om aan mijn wieltje te draaien.
De tweede met het harnas. Blinkend ijzer beinvloed de lichtmeter van je toestel, en dan die extra zon doet daar nog een stapje bij. Belichtingscompensatie instellen zodat je wat onderbelicht.
In wellke mate moet je die belichting dan bijregelen? Gaat het hier om een volledige stop, of is 1/3 ook al voldoende?
Pluspunten bij deze reeks zijn zeker de compositie. Op een klein detail na, en dat is de hand op de tweede foto van de aanvaller, die mocht er ook nog opstaan. dit hoort namelijk bij de aktie die je vastlegt.
Het was mijjn eerste shoot, en probeerde om vooral de compositie "te zien" vooraleer ik iets vastlegde (iets wat over het algemeen wel lukte) .
Het heeft wel even geduurd (deze materie is voor mij volledig nieuw, en moest alles nog uitzoeken), maar ik heb zonet nog wat sfeerbeelden geupload. Je vind deze op http://spydersphotos.fotopic.net/c1564703.html
Maar zeker goe bezig
Bedankt. Maar, ik blijf met mijn voeten op de grond, en probeer van de gemaakte foutjes te leren.
Op het moment dat die mannen naar voor stormden, had ik niet direct het besef om aan mijn wieltje te draaien.
standaard vetrek ik bij dergelijke shoots van een diafragma van f/5.4 of groter. Bij breedhoek stel ik zelfs f/2.8 in. Vanaf 200mm ga ik soms naar f/8.
In wellke mate moet je die belichting dan bijregelen? Gaat het hier om een volledige stop, of is 1/3 ook al voldoende?
Ik regel meestal een 2/3 stop bij. Bij rawbewerking kan je deze dan nog wat corigeren. Onderbelichting is makelijker te corigeren dan overbelichting.
Comment