Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Vlindertuin & het Zwin Knokke 30 Maart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD Vlindertuin & het Zwin Knokke 30 Maart

Hallo iedereen,

nu de SD door BD erkend wordt kan ook het programma worden voorsteld:

Verloop:
    -PEB 10.00 uur parking Vlindertuin Bronlaan 14 Knokke Heist
    -10:00- 10:15: kennismaking, inschrijving aanwezigheidslijst
    -10:15 bezoek vlindertuin (geen begeleiding door gids)
    - kostprijs in groep (2,5 € -12j; 3,9 € tss 12-60; 3,4 € 60+)
    - einde bezoek vlindertuin 12.00-12:30 uur
    - vrijblijvend middagslunch tea-room Vlinderhof (naast vlindertuin) tot 13.30 uur,

Menu kost 17 € en omvat dagsoep en steak met frietjes (saus naar keus) , dit laat een vlotte en snelle bediening toe !!!! Indien je geen gebruik wenst te maken van de middaglunch, dit UITDRUKKELIJK vermelding bij inschrijving.

-13.30- 13.45 verplaatsing naar het Zwin (Graaf Lippensdreef 8 Knooke-Heist)
    -Bezoek het Zwin :kostprijs in groep (2,7 € -11j, 4,2 € 11-60 j, 3,4 € 60+)
    -13:45-15:00 uur bezoek vogelpark (niet begeleid door gids)
    -15:00-17:00 uur geleidde wandeling olv een gids
    -17:00 officieuze einde SD

Aandachtpunten
    Algemeen:
    -Er zal gebruik gemaakt worden van aanwezigheidsformulier
    -Er wordt gestreefd maar maximale carpooling, heb je nog plaatjes of zoek je nog een zitje; laat het weten.
    -BD’ers respecteren de flora en fauna.

Vlindertuin:

-Vlindertuin wordt gekenmerkt door tropisch klimaat dvz hoge temperaturen en vochtigheid (lenzen zo lang mogelijk in wagen laten of acclimatiseren in de tuin)
    -Gebruik macrolens is aangewezen
    -Glas zorgt voor diffuser-effect in de tuin, maar bij bewolking kan flitslicht noodzakelijk zijn.
    -Gebruik van statieven of monopod zijn geen probleem zolang het wandelpad niet volledig wordt versperd voor andere bezoekers.

Zwin:
    -Stevige schoenen/ laarzen tijdens de geleidde wandeling
    -Gebruik van macro, tele en of breedhoeklenzen zijn aangewezen.
    -Laagwater op 30 maart om 15:00 uur.
    -Gids is ingelicht dat de doelgroep fotografen zijn , dmz traag tempo

interesse ? laat het weten met een reactie

even een svz van ingeschrevenen en geintresseerden
    heb je zelf nog een zitje over of zoek je eentje ; laat het weten

Mbili (drie zitjes traject Zoersel-Antwerpen-knokke)
    Koekje
    Bertb
    Powerkiller (carpooling vanuit Leuven)
    TDN
    easygirl
    alfa147fun 2*
    James71 (nog drie zitjes over traject antwerpen -knokke)
    Svenmichiels
    The Big Picture
    Pdeco 2*
    JePe
    Bertnikon (drie zittjes Wilrijk-Antwerpen-Knokke)
    Sofie83 2*
    frank207be 2 *
    fotosdirk
    Yammee 2*
    Nete 2*
    Yquem
    FestinaLente 4 *
    boeboe
    ikzelf ( vermoedelijk nog plaatjes reisweg westhoek-veurne-kuststrook)

Jackse
    Filmar
    starsofglass

sta je er nog niet op of met het verkeerde kleur , laat het weten

groetjes

Devid

/Ludo: Deze SD is goedgekeurd als een BD-SD. Het draaiboek en programma zijn bevonden. Veel succes !
    Last edited by devid; 28 maart 2008, 09:16. Reden: Toevoeging erkenning
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Re: interessepeiling SD Vlindertuin & het Zwin Knokke

als macroliefhebber heb ik hier zeker interesse in.
    zondags heb ik meestal weinig aan de hand...dus ik ga graag mee.

(ik hoop ook tegen dan een vogellensje te hebben...en ermee te kunnen werken )
    Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
    http://gallery.atsharp.com

Comment

jammer dat het voor mij wat ver is... anders kwam ik zeker mee
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Als ik vervoer heb ZEKER interesse, maar daar zal wel een mouw aan te passen zijn (I hope)
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
          Als ik vervoer heb ZEKER interesse, maar daar zal wel een mouw aan te passen zijn (I hope)

OEPS!!! de 5de is 't algemene vergadering van BD! dat stond al in mijn agenda !

We zien wel !
          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
          Grtjs, Jacky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
            OEPS!!! de 5de is 't algemene vergadering van BD! dat stond al in mijn agenda !

We zien wel !
            Komt inderdaad nogal vlak na mekaar...
            ...zo'n uitstappen vragen steeds toelating aan de raad van bestuur...
            Ik weet niet dat ze hiermee kunnen lachen

mvg,

Roland

Comment

datum kan steeds worden aangepast naar 30 maart , ik wil eerst eens peilen naar de interesse of die voldoende is

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Hey een SD in de buurt !!
                Dat lijkt me leuk om eens mee te maken.
                Ik check mijn agenda(atje) maar het idee is in elk geval goed !
                Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

Comment

Ja, zeker interesse hier, 'k had ook al eens gedacht dat dat wel tof moet zijn.
                  Tom
                  Last edited by TDN; 5 februari 2008, 15:44.
                  ~TDN
                  fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Als recent lid, heb ik wel wat rond-ge-forum-ed op zoek naar de praktische kant van zo een SD, maar behalve het draaiboek, aanbevelingen en enkele topics met resultaten van andere SD's , ben ik niet gekomen.

Wat kan ik me bij zo een dag voorstellen ?
                    Een "bende" bezoekers gewapend met Canon's en Nikon's of ander zwaar geschut in een vlindertuin ? Met een gids waarond max 25 pers. gedrumd staan die dan ook nog eens staan te "schieten" is ook niet echt bevorderlijk voor die man, noch voor de luisteraars.

Nadien naar 'T Zwin ? verdwaald daar iedereen, om zijn eigen shoots te gaan maken, of gaat iedereen op hetzelfde, arme vogeltje "jagen" ?

Let wel, ik heb geen kritiek op het initiatief, en ik begrijp ook wel dat tijdens of na de dag iets wordt voorzien (hapje, drankje, babbeltje) met fellow-BD'ers.

Enkele getuigenissen zouden leuk zijn, mij en/of anderen te overhalen deze of een andere SD te mogen meemaken.

Wat zijn de voordelen ? Groepstarief, gids, gezeliig samenzijn, kennis maken met foto-lot-genoten, .... ?
                    Is het een "All-Inclusive-Luxuary-Service" voor de hele dag ? of gaat ieder zijn eigen gang met een samenkomst des middags of des avonds ?

Nu jullie "de tip voor een trip" reeds hebben vrijgegeven, kan ik dan niet beter op een andere dag, alleen, of met enkelen dezelfde uitstap maken met voorkennis van de avonturiers van 30 maart.

Ik weet wel, bovenstaande klinkt nogal negatief of sarcastisch, is niet de bedoeling, maar ik heb echt geen idee wat ik me bij zo een dag moet voorstellen.
                    En niettegenstaande wil ik het eens meemaken.
                    Is er een goede prediker die het pleidooi kan houden ?
                    Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

hbervoets,
                      wauw dit is echt "de" mail waar iedere initiatiefnemer op hoopt.
                      Geen enkele BD'er is verplicht tot iets, vrij verkeer en vrijheid tot vereniging zijn grondrechten....
                      ik laat het aan andere Bd'ers over om de voordelen van een SD op te sommen dan er alleen op uit trekken, of aan jezelf om van het tegendeel overtuigd te geraken.

devid

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

@hbervoets
                        bij natuurwandelingen splitst die bende BD'ers zich meestal op in kleine groepen, is aangenamer kennismaken.
                        Als je een eerste keer meegaat, stel je voor aan de anderen dan leg je makkelijker contact dan wanneer je stilletjes bij de groep gaat staan en meeloopt.
                        Er wordt gepraat over van alles en nog wat, ook over fotografie Heb je vragen, durf ze dan te stellen
                        Er zijn er met klein geschut en er zijn er met grof geschut, speelt geen enkele rol.
                        Een gids is niet altijd bevorderlijk om rustig foto's te kunnen maken maar soms een noodzaak om niet te verdwalen op ongekend terrein.
                        Soms zijn het BD'ers die gidsen en die weten dat het tempo laag is zodat iedereen rustig zijn foto kan nemen.
                        Kortweg ben je benieuwd, ga dan eens mee, bevalt het je niet dan heb je misschien kennis kunnen maken met een paar streekgenoten met wie je kan afspreken om in zeer kleine groep er op uit te trekken.
                        Heb op die SD's zowel al jonge gasten als oude gasten leren kennen, de dames zijn meestal wel in de minderheid, als je geheugen je niet te veel in de steek laat dan kan je als eens een gezicht op de nickname plakken Het gezelschap is tot nu toe al altijd goed meegevallen.
                        Alleen jammer dat ik deze niet zal kunnen meemaken (stond nochtans al lang op m'n verlanglijstje)

@devid: uit ervaring weet ik dat het niet echt aan te raden is een SD in te richten in hetzelfde weekend van de algemene vergadering, voor diegenen die beide willen doen is dit zeer tijdrovend en/of vermoeiend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          -voormiddag (vanaf 10 uur): bezoek vlindertuin in Knokke voor de macroliefhebbers http://www.vlindertuin-knokke.be/
                          Misschien eventjes een tip ! Als het regenachtig (of zelfs bewolkt is), dan komt er eenvoudigweg te weinig licht door het witgekalkte glas en de vele netten... Dus een statief, of op zijn minst een monopod, is geen overbodige luxe

Tenzij de serre minder goed tegen het zonlicht wordt beschermd in het 'donkere' voorjaar... Dat zou natuurlijk ook kunnen ?!

Maar inderdaad - er zijn leuke plaatjes te schieten
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Zeker belangstelling !!
                            www.wildlifepixs.com

Comment

Dit zie ik wel zitten, ik zit toch regelmatig in Zeebrugge voor het weekend.

Ik was zowieso van plan volgende maand het zwin te ontdekken , dus hopelijk kan ik jullie tegen dan enkele leuke plekjes tonen.
                              http://www.bertbeckers.be
                              http://www.facebook.com/Bert.Beckers.Photography

Comment

Working...
                              X