Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Temse in de Mist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD Temse in de Mist

Vooreerst nog eens langs deze weg van mij en mijn madame nen dikke merci voor deze toffe dag James. We hebben er van genoten. Hierbij enkele van mijn mistige beelden.

De locatie welke gebruikt werd in Stille Waters

Monding van de Durme met de kerk Van Tielrode

En de SD van James kon zelf rekenen op belangstelling van bepaalde BV's Zoals hier Luc D'Heu die op de Flandriaboot stond te wuiven naar James

Re: SD Temse in de Mist

Je hebt het mistgordijn mooi weggeschoven.

Comment

haal knappe reeks En zoals Lut reeds zei, je hebt van de mist geen last gehad
      Groetjes Vicky

Comment

Cool
        Die wuivende Luc heb ik ook, maar zo te zien had jij enkele mm meer dan ik (ter info 50-150 mm)

Comment

Zoals ik bij het verlaten van de boot gezegd heb: nu al de foto's en dan thuis de mist wegphotoshoppen.
          Vicky & Lut: Indien je op je foto's de niveau's (ctrl+L) eens automatisch zijn werk laat doen kom je toch tot vrij aardige resultaten. Zowel in CS als in Elements. In Elements zelfs nog iets beter dan in CS. Desnoods na op OK gedrukt te hebben nog eens herhalen voor de tweede maal en daarna de rest via niveau's nog manueel wat bijwerken. De belichting misschien nog wat aanpassen en je hebt een vrij goede foto (gezien de weersomstandigheden toch). Alhoewel die mist toch ook een meerwaarde kan geven aan de foto's zoals ik hier al gezien heb. Maar bij mij is de mist juist niet sterk genoeg om tot een goed resultaat te komen dus ik heb besloten hem dan maar weg te werken. Anders moet ik er een grijze laag op leggen en aanpassen maar dit geeft natuurlijk niet hetzelfde resultaat.
          En James: ja ik heb enkele mm meer. Ik gebruik de meegeleverde kitlens 70-300mm. En natuurlijk stond hij juist op 300 mm . Wel heb ik (om eerlijk te zijn) de niveau's aangepast, de uitgebrande witte lucht vervangen door enkel het beeld zonder lucht te plakken op een ander beeld van een blauwe lucht. Hierbij werd ook nog de foto een klein beetje opengetrokken zoals je zou croppen in feite. En natuurlijk is die lens echt niet wouw. Niet wat betreft de lichtsterkte (f4-5.) als qua scherpte is ze niet om over te juichen. Maar voor een amateur zoals ik toch (bij voldoende lichtsterkte) ruim bevredigend.
          Alvast bedankt voor jullie reactie's

Comment

de wuivende Luc heb ik gemist, waarschijnlijk teveel aan 't kletsen

Comment

Inderdaad weinig mist te bespeuren,Prima werk

Comment

3 was me toen niet opgevallen. Spijtig, is toch een leuk extratje op een shoot hé. En van mist is bij jou niet veel te zien.

Knap gedaan
                Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

Comment

Mooie serie
                  mvg,
                  Ludo V.

Comment

Mooi, had de Flandria ook wel gezien maar niet wie erop zat... nu wel dus
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

ik vind de foto's nogal flets. OK - het was blijkbaar mistig die dag. Maar met een beetje extra contrast worden het leuke foto's. Ze (zeker de eerste) hebben ook een blauwzweem die je ook makkelijk kan wegwerken in PS.

Compositie en uitsnijding zijn goed, maar de foto's zijn voor mij niet "af".

Ik heb het voor de aardigheid voor mezelf eens geprobeerd in PS en er is wel iets van te maken. Smaken verschillen natuurlijk
                      Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nightowl Bekijk bericht
                        ik vind de foto's nogal flets. OK - het was blijkbaar mistig die dag. Maar met een beetje extra contrast worden het leuke foto's. Ze (zeker de eerste) hebben ook een blauwzweem die je ook makkelijk kan wegwerken in PS.

Compositie en uitsnijding zijn goed, maar de foto's zijn voor mij niet "af".

Ik heb het voor de aardigheid voor mezelf eens geprobeerd in PS en er is wel iets van te maken. Smaken verschillen natuurlijk
                        Ik heb wel getracht van een deel van de mist weg te krijgen maar toch ook nog ergens een sfeer ervan te behouden. Je kunt natuurlijk de foto's wel volledig clean krijgen maar dan gaat er toch een deel van de charme verloren. Dus ik heb getracht zo toch een deel van de blauwe mistige omgeving weg te werken zonder de echtheid van de foto teveel geweld aan te doen.

Comment

Working...
                        X