Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bespeur ik hier HDR techniek, of heb je een ander soort bewerking toegepast?
Ik vond mijn opnames eerder flets, met grijze luchten ... Om de zaak wat op te fleuren heb ik volgende workflow gevolgd:
- Vanaf het RAW bestand -via RawShooter- zijn 3 TIFF's gegenereerd. Eén op de juiste belichting, 1 één stop onder, en 1 één stop overbelicht.
- Via Photomatix deze 3 bestanden gemergd tot één HDR (alhoewel dit geen echte HDR is, vermits er maar uitgegaan is van één bronbestand)
- Vervolgens een beetje stoeien met "tone mapping"
- En tenslotte nog even door PS voor de "final crop", hier en daar wat wegpoetsen, en de levels nog even verleggen.
Het is de eerste maal dat ik Photomatix gebruik. Zo te zien bied dit toch heel wat perspectieven!
Comment