Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
waardevolle foto met die herinneringen, mooi landschap ,
ik weet niet of het mogelijk was/is, om de sloot niet midden door je beeld te laten lopen, maar meer naar links bijv., ik heb het gevoel dat het de compo sterker kan maken.
aan dit landschap.
Rechts in de achtergrond de boerderij van wijlen mijn grootouders.
Mooi, plaatje dat toch wat heimwee oproept bij mij.
Waar is de tijd dat we als kind stekelbaarsjes en grondelaars in de beek vingen, en in een boom een nest met jonge eksters uithaalden, door de stoppels van een pas gemaaid graanveld liepen om dan als "opa" ging eten ons naast hem tegen een stroschoof te zetten en dan een dikke homp brood met een stuk worst of kaas en water uit de beek kregen.
Ludo, ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, maar jouw herinneringen kunnen we (normaal gesproken) niet aan de foto aflezen. Je zet 'm er nu bij. Dus als je naar de foto kijkt, en je zou 'm zonder verhaal moeten beoordelen dan moet ik zeggen dat rechts vanaf de bomen (de boerderij) in deze compositie niets toevoegd (fototechnisch gezien dan). Dus qua compositie vind ik 'm niet zo goed, qua kleur en helderheid wel en voor het familiealbum een absolute must. Heb je er nog meer geschoten, die en passen bij jouw herinnering, waarbij de boerderij beter uitkomt?
Nee, Joop, ik vat dit zeker niet fout op integendeel.
Ik was me daar zelf ook wel van bewust, rede dat ik er ook een woordje uitleg bijdeed.
En zoiets mag ook al eens gepost worden dacht ik zo. Mogelijk roept het bij anderen ook herrinneringen op aan een landschap of streek waar zij opgroeiden. En wie weet hen op ideeën breng.
Mogelijk keer ik nog wel eens terug in de hoop er sterkere foto's van te kunnen maken en te tonen.
Comment