Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat vinden jullie van deze foto. Ik vind hem wel iets hebben.
Hij werd genomen in 'De Schorre' in Boom.
gr.. TBoeve
Canon EOS 50D - EF 28-135mm IS USM - EF-S 18-55 - EF 50 f/1.8 II - EF 70-300mm IS USM - speedlite 430 EX
Onderwaterset: Canon Powershot G15, Ikelite behuizing, INON S-2000 flits.
Dat blauw, valt dat te corrigeren door een beetje met de blauwwaarden te spelen? Tips zijn welkom.
Canon EOS 50D - EF 28-135mm IS USM - EF-S 18-55 - EF 50 f/1.8 II - EF 70-300mm IS USM - speedlite 430 EX
Volgens mij is het hier een probleem van kleurtemperatuur. Als je die verhoogt verdwijnt het blauw vanzelf en krijgt het riet een aangenaam realistische kleur
Die laatste bewerking spreekt me inderdaad ook iets meer aan.
De bewerking van ********** mist een beetje kleur als je het mij vraagt.
Het blauw op de eerste foto komt trouwen door de reflectie van de prachtige blauwe hemel op dat moment geloof ik.
Ik ga er in elk geval zelf nog eens mee experimenteren.
Volgens mij is het hier een probleem van kleurtemperatuur. Als je die verhoogt verdwijnt het blauw vanzelf en krijgt het riet een aangenaam realistische kleur
en gelijk heb je , somtijds zoekt men het te ver , zo ziet je maar bijleren kan men altijd het probleem en de vraag blijft echter steeds wat is ofwel "de realistische weergave" of "de mooist ogende " ieder moet dit uiteindelijk voor zichzelf uitmaken, dit maakt dan ook de fotografie zo een boeiende bezigheid
Comment