Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Bij allebei de foto's vind ik de kleuren wat flets.
Deze kan je makkelijk aanpassen met photoshop of iets dergelijks.
De cadrage van de eerste foto had ik iets meer naar links genomen zodat er links meer ruimte vrijkomt en rechts de foto niet juist naast het cabientje 'afgsneden' lijkt.
Verder loopt op je tweede foto de zee bergaf en dit kan je ook oplossen met photoshop ofzo.Verder is het steeds mooier om je onderwerp niet te veel in het centrum te plaatsen maar iets erbuiten. Ik had iets meer naar links gecentreerd zodat er wat meer duin te zien is en alzo het hoofdonderwerp ( de douche) naar rechts opschuift.
Tot hier mijn bescheiden mening .
Hopelijk was ik niet te streng !
groetjes
Clavi
Inderdaad, de foto's zijn aan de fletse kant. De aangepaste versie van MadMax is duidelijk beter (dank je). Kun je me eventueel eens laten weten welke aanpassingen je gedaan hebt ?
Ook de opmerking van Clavi wat betreft de tweede foto is terecht: ik zal mijn aandacht zeker op de horizon moeten leggen. De zee loopt idd bergaf.
En nee, je was niet te streng.
hoi,
Het enige dat ik heb gedaan is de foto rechtgezet en daarna iets meer contrast. Je kunt ook spelen met een soort polarizing effect in PS. Dan krijg je dit.
Kijk hier hoe je die dingen doet:
Daar staat ook een uitleg voor rechtzetten en polarizing. Maar 'verkracht' je foto niet
Comment