Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste Macro's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste Macro's

hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en kom even een paar macro's laten zien van me.
    Ik ben een beginneling tot en met, een letterlijk groentje.
    Ik ben v/25j/belgisch limburg. Ben bezitter van een Nikon D70s.
    Heb dit toestel nog maar een paar maandjes. Kben er wel tevreden van.

Edit mod JLP: De eerste foto voldoet niet aan de forumrichtlijnen voor wat betreft de bestandsgrootte (maximaal 200kB is toegestaan op dit forum). Een aangepaste foto mag altijd teruggeplaatst worden in plaats van deze tekst.

Ik hoor graag jullie reacties over mijn eerste macro's....

vele groetjes en tot schrijfs,
    Last edited by JLP; 25 november 2005, 18:57.
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Re: eerste Macro's

hoi vvm1 welkom om de site
    weet niet of dit zo toegelaten is gewoonlijk worden de foto's in 1 post geplaatst
    Dit maakt het ons gemakkelijker om reacties toe te voegen.
    Spin ,mis ik wat scherpte
    Paddestoel , ja wat moet ik hier over zeggen.Leuk maar gebruik eens een andere F waarde de blaadjes storen een beetje
    Bril, ok maar ook hier is hier tegenovegestelde volgens mij was het beter geweest dat je ook de wenkbrouwen mee scherp had gemaakt.

MAAR voor een beginner is dit een redelijk geslaagde start doe vooral verder
    thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

Comment

Hallo Force,

Wat bedoel je met die F-waarde???

De foto met de bril is een foutje. Moest iets anders geplaatst worden. Stond in dezelfde map.
      Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

Ivm die plaatsing in 1post. Wist ik niet goed. Dus mijn excuses hiervoor, ik zal er rekening mee houden de volgende keer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvm1
          Ivm die plaatsing in 1post. Wist ik niet goed. Dus mijn excuses hiervoor, ik zal er rekening mee houden de volgende keer.
          Ik zie dat het inmiddels gelukt is met het posten van foto's .
          Als je nu ook even de diverse "Gebruik van dit forum" topics even doorneemt, weet je wat zo ongeveer de spelregels van een forumonderdeel zoals Beginners zijn. Deze topics staan bovenaan de pagina van elk subforumonderdeerl. Dit topic heb ik dus even moeten verplaatsen.
          Het 'gebruik van dit forum" topic van "Beginners" schrijft namelijk voor , indien men meerdere foto''s post ter beoordeling :

Let op: Deze foto's moeten gerelateerd zijn aan elkaar en hetzelfde hoofdonderwerp tonen. Niet een dagje dierentuin met een aap, een wasbeer en een naakte molrat. Wel alleen die naakte molrat met bijvoorbeeld verschillende standpunten of belichtingen.

Daar dit hier niet het geval is , heb ik even het topic verplaatst , daar er 3 verschillende foto's stonden , maar er 2 met natuur te maken hadden , heb ik het naar dat forum verplaatst.

Heb meteen even je posting "netjes" gemaakt door de foto's even bij elkaar te zetten.

Je kunt ook zelf je posting aanpassen door op de "Aanpassen" knop te klikken
          Last edited by Hanske; 25 november 2005, 18:40.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

hanske, sorry voor de foutjes, dacht dat ik zo wel goed zou zitten.
            Kzal het wel es snappen zeker. Bedankt dat je zo vriendelijk blijft.

Groetjes

Comment

@vvm1

met de f waarde bedoel ik de diafragma
              bv als je F2 gebruikt krijg je een groter DOF in je foto ,je onderwerp is scherp of een gedeelte van je onderwerp, de voorgrond of achtergrond wordt wazig " je onderwerp komt dan uit de foto"
              gebruik je een hogere F waarde bv 32 dan is zowel de voorgrond als achtergrond scherp.
              Het is aan jouw wat je wil laten zien in je foto
              Welk toestel gebruik je ?Oeps overgelezen D70
              Meestal kan je de F waarde veranderen en ook de sluitertijd bekijk even je handleiding.
              Om dit onder de knie te krijgen moet je bv eens een onderwerp trekken met de verschillende instellingen hiervan leer je zeker al wat bij.
              En je zal zien of leren dat niet enkel de F waarde belangrijk is maar ook de sluitertijd.Als dit nog niet de gewenste foto opleverd heb je nog de ISO waarde.
              Heb je exif (informatie die mee wordt opgeslagen bij je foto)van de foto's is bekeken trek jij altijd op ISO400 of vergeet je deze aan te passen zoals iedereen in het begin.
              Ook trek je je foto's in auto programma's,dit is ok maar bekijk effe de gegevens die in de kijker van je D70 komen. In het begin is dit wartaal maar door deze info te begrijpen kan je enorm en snel bijleren
              Door een combinatie van deze drie krijg je een perfecte foto.
              Chinees zeker al die uitleg ,geen probleem je wordt hier geholpen door alle BD'ers
              Last edited by force; 25 november 2005, 19:05.

Comment

Hoikes,

Ik heb een Nikon D70s.
                Ik weet nu wat je bedoelt met de F-waarde.
                Ik wist dus niet waarvoor het diende, maarja, dat komt ervan als men te lui is om de gebruikshandleiding te lezen hé.

Ik ga er zeker eens op letten. Bedankt.
                Nog tips?

Groetjes en tot schrijfs,

Comment

kennen jullie trouwens nog wat progjes zodat ik mijn foto's kan aanpassen, zodat ze hier geplaatst mogen worden???

Comment

http://www.adobe.com/products/photoshopel/main.html
                    http://www.jasc.com/products/paintshoppro/
                    staan allemaal in de bovenste balk op dit forum onder LINKS en dan onderaan bij software

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvm1
                      hanske, sorry voor de foutjes, dacht dat ik zo wel goed zou zitten.
                      Kzal het wel es snappen zeker. Bedankt dat je zo vriendelijk blijft.

Groetjes
                      Lijkt me wel zo logisch , als ik ergens nieuw kom , en ik maak een paar foutjes , zou ik het ook niet leuk vinden als men onaardig tegen mij zou doen
                      Behandel de mensen zoals jezelf ook behandeld wilt worden , is vaak mijn motto

En wat een handig progje is : Photofiltre is vrij eenvoudig in gebruik en in het nederlands te installeren

Om te voorkomen dat je te grote foto's zou plaatsten is BDsizer een ideaal hulpmiddel , eveneens gratis , ter beschikking gesteld door een ander BD lid
                      Last edited by Hanske; 25 november 2005, 19:28.
                      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

@vvm1 op je website staan toch al wat foto's waar je de F waarde zelf heb aangepast

ben je nu een beginner of doe je alsof
                        grapje hoor

Comment

Ik ben een super beginner!!! Echt een groentje. Ik doe niet alsof.

Ik zal het waarshcijnlijk verbetert hebben of weet ik veel door te proberen en te doen......

Comment

Foto van de paddestoel er nog snel even bijzetten.
                            Nu is het formaat wel goed.

Last edited by vvm1; 25 november 2005, 20:21.

Comment

yep ! de virus is al toegeslagen

Comment

Working...
                              X