Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen bij valavond deel 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Antwerpen bij valavond deel 2

Zoals beloofd nog wat uit de zelfde reeks

(aan de schaduw van de stootwillen kan je zien hoe laag de zon wel stond)

(@bouk: zoals je ziet op het water )

Laat de opmerkingen maar komen (om bij te kunnen leren natuurlijk )

Grtz,
    Wilfried
    The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

Re: Antwerpen bij valavond deel 2

Eerste foto:
    Niet echt scherp op het stadszicht, wel op het water.
    Compo deelt de foto in twee.
    Tweede:
    Mooi scherp
    Betere compo, maar niet echt een boeiend beeld.
    Derde:
    Compo veel boeiender.
    Hoewel je naar mijn gevoel, links en onderaan er wat mag afsnijden zodat je enkel overhoud wat echt mooi is. En de weerspiegeling van de fotograaf op een sterker punt in beeld komt te staan.
    mvg,
    Ludo V.

Comment

Ludo,

Bedankt voor de reaktie .

Foto 1: het origineel nog even bekeken op actual size en daar zijn (denk ik toch ) zowel kathedraal als boerentoren scherp. Ik vermoed dat het aan de resizing ligt.
      Foto 2: mee eens. Ik vind ze zelf ook nogal vlak. Buiten resizing en kader en wat vlekjes verwijderen is er geen wijziging aangebracht in Photoshop. Daar moet ik nog veel over bijleren.
      Foto 3: Ik zal met het croppen zeker nog verder experimenteren (moet ik zeker nog beter 'leren zien' die compo's ). De weerspiegeiling is er geen hoor. Dat was gewoon bezoek dat ik aan boord had en die op het voordek stond.

Grtz,
      Wilfried

Comment

Foto 1 en 2, maar vooral foto 1, lijken me overgesatureerd. Het is één zaak om late zon op de gebouwen vast te leggen, als je saturatie te hoog is krijgen ook lucht en water een gele gloed. Iets minder is ook in dit geval beter.
        fotosite

Comment

@ elsan:

De foto's zijn "as is". Ik ben nog niet ervaren genoeg in PS om daar al veel met te veranderen. (Ben nog volop aan het 'oefenen' )
          De foto's zijn genomen ongeveer 10 a 20 minuten voor volledige duisternis.
          Moet ik er nu vanuitgaan dat de instellingen van de camera (canon 20d) niet goed zijn of is dit een niet te vermijden fenemeen en moet er in PS wat aan gedaan worden?

Grtz,
          Wilfried

Comment

ja hier word ik gek van hoor, zeker de laaste opname.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door webwil
              @ elsan:

De foto's zijn "as is". Ik ben nog niet ervaren genoeg in PS om daar al veel met te veranderen. (Ben nog volop aan het 'oefenen' )
              Moet ik er nu vanuitgaan dat de instellingen van de camera (canon 20d) niet goed zijn of is dit een niet te vermijden fenemeen en moet er in PS wat aan gedaan worden?

Grtz,
              Wilfried
              De instellingen van de camera dienen om een veelheid van situaties zo goed mogelijk weer te geven en kunnen dus aar je persoonlijke smaak aangepast.
              Alleen als je in RAW gaat fotograferen zal de camera bijna niets beînvloeden.
              Nabewerking is in 95% van de gevallen nodig en nuttig om de foto af te werken naar je voorkeur en naar wat je in gedachten had, en in het geval van RAW bestanden voor 100 %. Het gaat hier dus niet over het feit dat de instellingen van de camera niet goed zijn, alleen over het feit dat ze voor deze foto kunnen verbeterd worden.
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door webwil
                @ elsan:

Grtz,
                Wilfried
                De instellingen van de camera dienen om een veelheid van situaties zo goed mogelijk weer te geven en kunnen dus aan je persoonlijke smaak aangepast.
                Alleen als je in RAW gaat fotograferen zal de camera bijna niets beînvloeden.
                Nabewerking is in 95% van de gevallen nodig en nuttig om de foto af te werken naar je voorkeur en naar wat je in gedachten had, en in het geval van RAW bestanden voor 100 %. Het gaat hier dus niet over het feit dat de instellingen van de camera niet goed zijn, alleen over het feit dat ze voor deze foto kunnen verbeterd worden : nl. de saturatie wat terugdringen en lichtjes verscherpen.
                fotosite

Comment

@bouk:

Oeeeeeeeeeeeeeeeps sorry bouk da's niet de bedoeling

van wat wordt je trouwens gek?
                  Water?
                  Te geel?

Grtz,
                  Wilfried

Comment

nr 3

Comment

Working...
                    X