Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent, onderweg.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kent, onderweg.



    Foto genomen van uit (rijdende) bus onderweg naar Duxford.

    Wienne

  • #2
    Re: Kent, onderweg.

    mooie streek, was het klimaat ook zo maar , ik zou toch eens naar de levels en contrast kijken mijn gedacht

    Comment


    • #3
      Re: Kent, onderweg.

      Jow Roland!

      Foto is genomen 's morgens vroeg voor of net op zonsopgang, samen met die overtrokken lucht, moet ie wel donker zijn. Heb inderdaad gespeeld met de levels. Foto licht op, maar gans de sfeer verdwijnt.

      Erwin

      Comment


      • #4
        Re: Kent, onderweg.

        Foto om ergens in je persoonlijk album als herinnering te klasseren ...

        Sorry
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Kent, onderweg.

          Oorspronkelijk geplaatst door Wienne
          Jow Roland!

          Foto is genomen 's morgens vroeg voor of net op zonsopgang, samen met die overtrokken lucht, moet ie wel donker zijn. Heb inderdaad gespeeld met de levels. Foto licht op, maar gans de sfeer verdwijnt.

          Erwin
          Welkom op dit (verslavend) forum.
          Wanneer, hoe en met wat hij genomen is, is voor mij minder belangrijk.
          Sfeer en gevoelens, die je zelf onderging, over brengen naar derden, is echt niet eenvoudig.
          Uit je foto kan ik toch opmaken dat je er "oog" voor hebt
          Compo kan, in mijn ogen, ook iets beter.
          Mss heb je aan mijn visie op jouw foto iets?



          Doe hem weg als je dit wenst.
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: Kent, onderweg.

            naar aanleiding van ons onderhoud van vandaag deze bewerking



            groetjes roland

            Comment


            • #7
              Re: Kent, onderweg.

              In alle vlugte maakte ik er in Photoshop deze zonniger versie van:



              Bij protest verwijder ik die graag

              Comment


              • #8
                Re: Kent, onderweg.

                Wienne, drie bewerkingen op jouw foto, proficiat
                Dit toont duidelijk aan dat "jouw opname" de moeite loonde voor anderen om er enige tijd in te investeren.
                Voor mij héél leerzaam
                Roland, bracht er nog meer kleur in en
                Frederic, kon dit nog verbeteren imo

                Frederic, hoe heb je dit gedaan?
                mvg,
                Ludo V.

                Comment


                • #9
                  Re: Kent, onderweg.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
                  Frederic, hoe heb je dit gedaan?
                  Ik heb eerst begonnen met de foto op te slaan in TIF, om zo geen kwaliteitsverlies meer te hebben. Daarna heb ik de curves wat opgeschroefd. Toen heb ik via 'selectieve kleur' wat meer kracht in de kleuren gestoken. Die 'selectieve kleur' is een zeer krachtig tool waar je ongelooflijk mee kunt corrigeren indien je die goed weet te gebruiken! De lucht heb ik aangepast door die eerst afzonderlijk te selecteren met de toverstaf, een lichte doezel (feather) toe te voegen en dan aan te passen met 'selectieve kleur'.
                  Vervolgens heb ik kleur en contrast wat verhoogd, hier en daar wat scherpte toegevoegd, een zwarte canvas van 2 pixels aangemaakt en dit alles vervolgens op een door mij kant en klare presentatie gegooid als nieuwe laag. Copyright toevoegen en klaar is kees.
                  Het kan nog preciezer, maar op een webafbeelding vind ik dat zinloos daar het enkel als voorbeeld dient en 'Wienne' er uiteindelijk toch niks mee kan aanvangen. De bewerking, wil hij er iets mee kunnen doen, moet toch op de originele 300ppi-afbeelding gebeuren

                  Comment

                  Working...
                  X