Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Vind ze zeker niet slecht, croatie trouwens prachtig land.
Als opbouwende kritiek:
- Horizon op 1/3 boven of onder leggen, ligt 3 keer plat in het midden. Foto zal meer aanspreken.
- Bij foto 3 vind ik de muur ook storend, zo'n fotos kunnen mooi zijn, maar dan moet er verband zijn tussen muur en wat je verder ziet, is hier niet het geval.
- Zou wat met schaduw/hooglicht werken, om contrast tussen donker en licht te verminderen, en zou de kleuren wat meer verzadigen, nu is het hele gebeuren nogal flets... Wat meer polarizerend effect geven.
Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.
Groeten
Jo
P.S.: Mits jouw toelating, wil ik wel eens een bewerkte foto posten.
Vind ze zeker niet slecht, croatie trouwens prachtig land.
Als opbouwende kritiek:
- Horizon op 1/3 boven of onder leggen, ligt 3 keer plat in het midden. Foto zal meer aanspreken.
- Bij foto 3 vind ik de muur ook storend, zo'n fotos kunnen mooi zijn, maar dan moet er verband zijn tussen muur en wat je verder ziet, is hier niet het geval.
- Zou wat met schaduw/hooglicht werken, om contrast tussen donker en licht te verminderen, en zou de kleuren wat meer verzadigen, nu is het hele gebeuren nogal flets... Wat meer polarizerend effect geven.
Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.
Groeten
Jo
P.S.: Mits jouw toelating, wil ik wel eens een bewerkte foto posten.
Bewerking Johan lijkt op eerste zicht een duidelijke verbetering maar juist boven heuvels en zeker naast toren zijn nu plotseling "vreemde elementen" te zien .... lig het aan m'n ogen of aan m'n PC
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Dat komt door de bewerking, heb je wel vaker als je met foto's van 200 k begint te experimenteren. Met het origineel zou je dat niet hebben...
Vooral bewerkingen met schaduw/hooglicht zijn hier gevoelig aan.
Groeten
Jo
Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II
Inderdaad, nu hangt er precies een onweer boven het dorp
Kadrage is wel beter bij de nabewerking.
Bij n°3 mag er voor mij ook een stukje muur weg onderdaan, voor de rest vind ik dit wel foto's die mij uitnodigen om naar daar te vertrekken ... ben ik nu overwerkt?
Comment