Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flora in en rond huis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flora in en rond huis

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen
    sla me niet dood maar meestal op dit forum zitten ze allemaal te mekkeren dat het niet scherp genoeg is... zelfs van foto's dat ik vond van wel.

en op deze wazige beesten reageren ze allemaal van

Nu, blijkbaar heb jij de magische oplossing gevonden wat iedereen goed vindt dus en dat is wat telt zeker
    Eerlijk gezegd ben ik van zo een opmerking wel een beetje verwonderd niettegenstaande wij hier nu en dan wel wat gewoon zijn , u bewijst daarmede niet alleen dat u er naar mijn bescheiden mening niet met kennis van zaken naar gekeken heb, maar doet u een regelrechte aanval op de mensen die terecht positief reageerden als zijnde partijdig. Ik vind dit beneden alles. maar dit is zoals gewoonlijk waarschijnlijk maar mijn gedacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James Joyce
      Ik vind ze gewoon goed en zoals eerder gezegd: eindelijk eens foto's waar er niet overscherpt is maar waar door gebruik van de lens een speciaal effect gecreëerd wordt.
      Ik kniel nederig neder om te vragen wat T&S is... Zal wel iets gemist hebben, zeker
      Thanks,

Een T&S is een tilt & shift lens en daar kun je een beetje vanalles mee doen zoals met een technische camera.

Hier staat een artikel daarover maar zo goed ben ik er nog niet mee : http://www.fredmiranda.com/TS-E90/

Toch al een paar mooie mee gemaakt : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/ts_flowers

Comment

Mijn voorkeur is nr.1 pracht opname.... dan nr.3, nr,2 is voor mij persoonlijk te druk, wel bijzonder want je weet niet waar je kijken moet, je blijft zoeken.

mvg, drh
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Off topic:
          Eigenlijk een beetje beschaamd om het te vragen maar misschien dat er nog wel zijn die het niet volledig snappen.
          Wat zou hét grote verschil geweest zijn tussen deze opnames (T&S) en diezelfde opnames gemaakt met een "gewone lens"...of is het technisch gezien onmogelijk om hetzelfde te bekomen???
          Graag een paar woordjes verstaanbare uitleg?

Deze opnames spreken mij eigenlijk ook minder aan dan die vermeld op bewuste site "ts flowers"....
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
            Eerlijk gezegd ben ik van zo een opmerking wel een beetje verwonderd niettegenstaande wij hier nu en dan wel wat gewoon zijn , u bewijst daarmede niet alleen dat u er naar mijn bescheiden mening niet met kennis van zaken naar gekeken heb, maar doet u een regelrechte aanval op de mensen die terecht positief reageerden als zijnde partijdig. Ik vind dit beneden alles. maar dit is zoals gewoonlijk waarschijnlijk maar mijn gedacht.
            Ik ben inderdaad niet zo'n rijkelijk gestudeerde top fotograaf als U, wat ik trouwens ook niet wou beweren!!
            Ik bekijk ook geen foto tot op iedere pixel, gewoon het eerste gezicht en welk gevoel geven ze mij, kan ik me in die foto inleven of kan ik mij in de fotograaf zijn plaats zetten...

ah laat maar, en sorry moest ik op u teentjes getrapt hebben Mijnheer v.d. Bulcke ga het niet meer doen

Ik zal het dan maar anders formuleren:

" het zijn technisch perfecte foto's, maar mij liggen ze niet "

Comment

Allé, geen ruzie maken voor een paar stom fotookes hé

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
              Off topic:
              Eigenlijk een beetje beschaamd om het te vragen maar misschien dat er nog wel zijn die het niet volledig snappen.
              Wat zou hét grote verschil geweest zijn tussen deze opnames (T&S) en diezelfde opnames gemaakt met een "gewone lens"...of is het technisch gezien onmogelijk om hetzelfde te bekomen???
              Gosh, da's moeilijk om in woorden uit te leggen. Je zou 't moeten door de viewfinder zien. Je kan je scherpstelvlak leggen waar je wilt. Meestal probeer ik ook een beetje vanalles en haal er dan deze uit die mij 't meest aanspreekt.

Bij die eerste heb ik getracht de voorkant van de bloemkelk scherp te krijgen terwijl de rest flou blijft. In principe kan dat niet met een gewone lens. Je zou maar een snede uit de bloem evenwijdig met de sensor scherp kriigen, hier is dat vlak duidelijk niet evenwijdig.
              De tweede zou je wel kunnen maken met een gewone lens maar dan zouden er andere bloemhoofdjes van de Pimpernel scherp staan. 't Zou dus ook wel goed zijn, maar toch weer anders. Daarnaast heeft die T&S lens echter ook wat ze noemen een Gaussiaanse optiek (ja, zoals die Gaussian blur in PS) wat dan weer zorgt voor een hele mooie achtergrond (bokeh).
              Bij die Plumeria (laatste foto) ligt het scherpstelvlak dan ook weer evenwijdig met de bloem ipv met de sensor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
                Off topic:

Deze opnames spreken mij eigenlijk ook minder aan dan die vermeld op bewuste site "ts flowers"....
                misschien kan ik helpen met deze link naar canon website?:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                  Allé, geen ruzie maken voor een paar stom fotookes hé

Gosh, da's moeilijk om in woorden uit te leggen. Je zou 't moeten door de viewfinder zien. Je kan je scherpstelvlak leggen waar je wilt. Meestal probeer ik ook een beetje vanalles en haal er dan deze uit die mij 't meest aanspreekt.

Bij die eerste heb ik getracht de voorkant van de bloemkelk scherp te krijgen terwijl de rest flou blijft. In principe kan dat niet met een gewone lens. Je zou maar een snede uit de bloem evenwijdig met de sensor scherp kriigen, hier is dat vlak duidelijk niet evenwijdig.
                  De tweede zou je wel kunnen maken met een gewone lens maar dan zouden er andere bloemhoofdjes van de Pimpernel scherp staan. 't Zou dus ook wel goed zijn, maar toch weer anders. Daarnaast heeft die T&S lens echter ook wat ze noemen een Gaussiaanse optiek (ja, zoals die Gaussian blur in PS) wat dan weer zorgt voor een hele mooie achtergrond (bokeh).
                  Bij die Plumeria (laatste foto) ligt het scherpstelvlak dan ook weer evenwijdig met de bloem ipv met de sensor.
                  Bedankt,
                  Begin er stilaan toch iets van te snappen
                  @Jeroen, ook bedant voor de link
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

Comment

Working...
                  X