Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ouddorp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ouddorp

op Goeree Overflakkee

Groetjes Christianne
    Christianne's fotoweb
    BD0243nl

Re: Ouddorp

mis eigenlijk wat voorgrond en aldus diepte in de foto

Comment

ja een paard of een boer aan het werk, had iets toegevoegd, maar ik vind het eigenlijk mooi dat je nog een dorpje ziet liggen zonder nieuwbouwwijk aan de randen, die zijn bijna overal onvermijdelijk.
      Groetjes Christianne
      Christianne's fotoweb
      BD0243nl

Comment

een mooie opname, maar wel volgens mij een mooi voorbeeld, van wat ik bedoel ik met mijn vraag in, Ter-Zake. volgens mij is deze opname nl in werkelijkheid(lees orgineel) veel scherper.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik snap wat je bedoelt Bouk. Heb deze foto op a4 geprint en helemaal scherp.
          Resizen doe ik in PS met 'opslaan als'. Ik moest bij deze foto terug naar niveau 8 (op de schaal van 1-12), omdat het zo'n groot bestand was met veel detail. Bij andere foto's is niveau 10 vaak al genoeg om onder de, hier verplichte, 200kb te komen.
          Ander punt is misschien, waar je bij landschapfoto's op focust, op oneindig bij dit soort foto's of ergens in het midden? Ik neem altijd meerdere af-punten bij dit soort opnames.
          Groetjes Christianne
          Christianne's fotoweb
          BD0243nl

Comment

Niet dat hij super scherp is, maar hij is mooi door de verschillende kleuren.
            De voorgrond met de hooioppers vindt juist mooi en geeft toch wel een sfeertje weer.

mvg, drh
            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Kleurrijk !

Comment

Christianne,
                Kleurrijk tafereeltje maar toch schort er iets??? aan de bewerking/afwerking...
                Geeft een beetje de indruk hier van overdreven "Neat immage" of iets dergelijks alhoewel ik moeilijk kan begrijpen dat je dit hebt moeten toepassen op deze opname???
                D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                BD0290BE

Comment

Resizen best eerst met "Resize" tool doen (naar bv 800x600), en dan pas "Opslaan als" en kiezen voor compressielevel die je een bestand tss 100-200 Kb oplevert. Heb ik zo nooooiiiit problemen met scherpte !

Focussen: ik neem 1 focuspunt in het midden, en F8 of hoger om genoeg diepte te verkrijgen tot aan "oneindig" ..

Oorspronkelijk geplaatst door Christianne
                  Resizen doe ik in PS met 'opslaan als'. Ik moest bij deze foto terug naar niveau 8 (op de schaal van 1-12), omdat het zo'n groot bestand was met veel detail. Bij andere foto's is niveau 10 vaak al genoeg om onder de, hier verplichte, 200kb te komen.
                  Ander punt is misschien, waar je bij landschapfoto's op focust, op oneindig bij dit soort foto's of ergens in het midden? Ik neem altijd meerdere af-punten bij dit soort opnames.
                  Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                  Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Christianne
                    Hoi Christianne<

Volgens mij kan je resizen in PS veel beter doen met het Crop gereedschap.
                    Je stelt hoogte, breedte en het aantal dpi's in en selecteert dan de hele foto.
                    ( voor op een beeldscherm is 72 dpi al voldoende)
                    Wat je doet met 'opslaan als' is alleen de JPG compresie instellen

Comment

Knappe foto met mooie kleuren en de hooioppers die bestaan daar nog
                      Groetjes Vicky

Comment

Working...
                      X