Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtoren (Texel)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vuurtoren (Texel)

Tijdelijk ben ik beperkt in mijn vrije tijd, dwz, de fotografie staat op een laag pitje.
    Toch hierbij een foto gemaakt tijdens een strandwandeling, geen bewerking, enkel het beeld gespiegeld.

http://www.torekefoto.be

Re: Vuurtoren (Texel)

goed gezien, die terug komende kleuren.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooie vuurtoren en lucht. Erg jammer dat de paal met het halve hek erop staat waardoor de aandacht van het onderwerp afgeleid wordt.

mvg, drh
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

volg Bouk hier in zijn oordeel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh
          Mooie vuurtoren en lucht. Erg jammer dat de paal met het halve hek erop staat waardoor de aandacht van het onderwerp afgeleid wordt.

mvg, drh
          De paal met het hek zie ik als tegengewicht voor de vuurtoren, tevens wordt je door het hek en de betonnen blokken in de foto geleidt. Naar mijn mening is dit volgens de compo-regels juist geplaatst in het beeld.
          Voor mezelf vind ik dit een eenvoudige opname, maar eenvoud kan soms ook boeien.
          Toch vind ik je opmerking opbouwend, zeker als je weet dat de foto 179 maal bekeken is met maar 3 reacties.

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NOD
            De paal met het hek zie ik als tegengewicht voor de vuurtoren, tevens wordt je door het hek en de betonnen blokken in de foto geleidt. Naar mijn mening is dit volgens de compo-regels juist geplaatst in het beeld.
            Voor mezelf vind ik dit een eenvoudige opname, maar eenvoud kan soms ook boeien.
            Toch vind ik je opmerking opbouwend, zeker als je weet dat de foto 179 maal bekeken is met maar 3 reacties.

Groeten
            iedereen heeft een eigen mening over wat een goede compo is . Aan je uitleg te zien vond je het nodig om een tegengewicht te geven. Persoonlijk zou ik hem sterker vinden moest de toren uitspringen uit het groene gras zonder het onderste gedeelte, maar dat is mijn persoonlijke mening. Een goeie foto op zich zeker qua kleur maar ik volg niet in je mening over de compo ( niet negatief bedoeld)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
              iedereen heeft een eigen mening over wat een goede compo is . Aan je uitleg te zien vond je het nodig om een tegengewicht te geven. Persoonlijk zou ik hem sterker vinden moest de toren uitspringen uit het groene gras zonder het onderste gedeelte, maar dat is mijn persoonlijke mening. Een goeie foto op zich zeker qua kleur maar ik volg niet in je mening over de compo ( niet negatief bedoeld)
              Bjokke, ik apprecieer je reactie en sta open voor elke opbouwende kritiek.

Compositie is gebonden aan een aantal vaste regels volgens de 'Gulde Snede". Bij mijn vroegere studies werden deze regels er met de paplepel ingepompt, in de moderne fotografie wordt, soms terecht, van deze regels afgeweken.
              Nu geef ik graag toe dat deze compositieregels ook voor mij zeer subjectief en slechts een leidraad zijn, maar toch onbewust pas ik deze regels toe. Nu wil dit natuurlijk niet zeggen dat je met een meetlat de gulde snede moet toepassen.
              Tevens wil ik nogmaals benadrukken zoals ik in mijn vorige topic schreef, dat dit een zeer eenvoudige opname is en ik zal deze zeker niet de hemel inprijzen als je begrijpt wat ik bedoel.

Hierbij de versie zonder paaltje:
              Last edited by NOD; 22 augustus 2005, 19:48.

Comment

Voor mij persoonlijk is dit helemaal mijn smaak. De glooiing in de duinen en de dof maakt het voor mijn af. Er zijn regels maar wil niet altijd zeggen dat die mooi zijn. Dit is er eentje voor aan de muur.

mvg, drh
                Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Mooie foto

Mooi strand ook daar, lekker groot. We gaan ook dit jaar terug.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Voor mij die zonder paaltje
                    Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

Comment

Working...
                    X