Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vreemde eend in de bij II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een vreemde eend in de bij II

Ik kom net terug van een fietstocht, hetzelfde veld maar net een andere plek... Zitten bij deze plek ook een paar witte tussen..

Rob,

Mooie waarneming, een soort bloem om elk jaar weer naar uit te kijken
    Maar ik vraag me af of jouw opnames worden gemaakt met een smartphone misschien of komt het door het doorlinken steeds dat kwaliteitsverlies ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Mooie waarneming, een soort bloem om elk jaar weer naar uit te kijken
      Maar ik vraag me af of jouw opnames worden gemaakt met een smartphone misschien of komt het door het doorlinken steeds dat kwaliteitsverlies ?

grts
      Sieg
      idd met de smartphone gemaakt, op mijn harde schijf en op mijn flickr site zijn ze een stuk scherper maar op het forum is er kwaliteitsverlies.... weet niet hoe dat komt... Het ligt niet aan mijn smartphone want de foto's in Macro heb ik met de 5D mark II en MP-E65mm gemaakt en hebben ook kwaliteitsverlies, maar die zijn zo scherp dat het niet opvalt, maar ook deze zijn zowel op flickr en op mijn harde schijf een stuk scherper... Blijkbaar gaat er met het linken op het forum iets mis is mijn gedachten..
      Maar ik weet niet wat het precies is...?

hier kun je hem op flickr bekijken ik zet nu even de hele link erbij, daar is hij een stuk scherper, druk maar op natuurfreak

korenbloem II by Natuurfreak, on Flickr

Rob,

Comment

idd, op Flickr een stuk scherper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
          idd, op Flickr een stuk scherper
          mocht iemand de oplossing weten dan mag hij/zij het zeggen? zodra ik de BBCode gebruik en link op het forum dan gaat de scherpte achteruit?

Ik heb in stilleven abstract ook een foto geplaatst 'kleurrijk' en die lijkt op het oog net zo scherp als op flickr, ik weet het niet...

Rob,
          Last edited by natuurfreak; 17 juni 2025, 21:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
            idd met de smartphone gemaakt, op mijn harde schijf en op mijn flickr site zijn ze een stuk scherper maar op het forum is er kwaliteitsverlies.... weet niet hoe dat komt... Het ligt niet aan mijn smartphone want de foto's in Macro heb ik met de 5D mark II en MP-E65mm gemaakt en hebben ook kwaliteitsverlies, maar die zijn zo scherp dat het niet opvalt, maar ook deze zijn zowel op flickr en op mijn harde schijf een stuk scherper... Blijkbaar gaat er met het linken op het forum iets mis is mijn gedachten..
            Maar ik weet niet wat het precies is...?

hier kun je hem op flickr bekijken ik zet nu even de hele link erbij, daar is hij een stuk scherper, druk maar op natuurfreak

korenbloem II by Natuurfreak, on Flickr

Rob,
            Inderdaad Rob, een heel groot verschil met wat te zien is op Flickr en wat we hier te zien krijgen op het forum.

Maar je bent niet de enige hoor, de beeldkwaliteit op dit forum is erg achteruit gegaan sinds de overstap naar de nieuwe forum software.
            Het is al meermaals aangehaald geweest door enkele fotografen maar nooit gehoor gekregen
            Daarom zijn er ook enkele van die goede fotografen opgestapt want je doet al die moeite om een mooi beeld te maken en dan is het hier niet om aan te zien/slechtere beeldkwaliteit.

Of het aan de forum software zelf ligt of de manier waarmee deze software omgaat met gelinkte beelden, dat weet ik niet zeker.
            Maar we hebben met enkele personen al van alles geprobeerd zonder goede resultaten.
            Daarmee dat enkele fotografen voordat ze weggingen hier steeds een extra link plaatsten naar de originele afbeelding samen met het hier getoonde beeld

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Inderdaad Rob, een heel groot verschil met wat te zien is op Flickr en wat we hier te zien krijgen op het forum.

Maar je bent niet de enige hoor, de beeldkwaliteit op dit forum is erg achteruit gegaan sinds de overstap naar de nieuwe forum software.
              Het is al meermaals aangehaald geweest door enkele fotografen maar nooit gehoor gekregen
              Daarom zijn er ook enkele van die goede fotografen opgestapt want je doet al die moeite om een mooi beeld te maken en dan is het hier niet om aan te zien/slechtere beeldkwaliteit.

Of het aan de forum software zelf ligt of de manier waarmee deze software omgaat met gelinkte beelden, dat weet ik niet zeker.
              Maar we hebben met enkele personen al van alles geprobeerd zonder goede resultaten.
              Daarmee dat enkele fotografen voordat ze weggingen hier steeds een extra link plaatsten naar de originele afbeelding samen met het hier getoonde beeld

grts
              Sieg
              Bedankt voor je verhelderend licht op deze zaak, Sieg.. ik zag het al een tijd maar mijn macrofoto's zijn zo messcherp dan valt het niet erg op, maar zelf zie ik het absoluut.. op flickr en mijn harde schijf zijn ook die veel scherper..

Wie weet komt er een oplossing, maar als ik jou goed begrijp dan is dat niet waarschijnlijk, helaas... Wel jammer want ik ben er vanavond speciaal naar toe gefietst, en dan dit...

Rob,

Comment

Working...
              X